W Olsztynie 8 linii tramwajowych? Zobacz jak mogłyby przebiegać ich trasy

2016-12-08 10:12:00(ost. akt: 2016-12-08 09:40:34)
Zdjęcie jest illustracją do treści

Zdjęcie jest illustracją do treści

Autor zdjęcia: Kamil Foryś

Prezydent Olsztyna zaprezentował wyniki badań popularności tramwajów przeprowadzonych przez ZDZiT oraz przedstawił symulację rozwoju miejskiego transportu szynowego w mieście zrobiona przez prywatną firmę ekspercką.
Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie zbadał napełnienie tramwajów w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy ich obecności w mieście. przebadano 130 485 osób. Wyniki są następujące: 111 644 osób (85,6 proc.) to pasażerowie linii autobusowych, a 18 841 osób (14,4 proc.) – pasażerowie tramwajów. W soboty z tramwajów korzysta 19,1 proc. badanych, a w niedziele – 21,5 proc. To według ratusza bardzo pozytywne dane. Jednak bardziej od suchych faktów ciekawsza jest analiza i prognoza przygotowana przez prywatną firmę ekspercką.

Według jej opracowania rozwoju linii tramwajowych w Olsztynie w optymistycznej wersji, czyli gdy miasto zrealizuje wszystkie zakładane warianty rozbudowy, powstanie aż osiem linii tramwajowych, przy czym przez centrum mogłyby jechać aż 3 linie tramwajowe nr. 1, 5 i 6. Mogłoby ich być nawet więcej po zmianie końcówki linii pod Wysoką Bramą. Eksperci zakładają małe zmiany w kursowaniu obecnych linii. Mała korekta dotyczyłaby linii nr 3, która po wydłużeniu torów wgłąb kampusu uniwersyteckiego, miałaby pętlę kilka przystanków dalej.

"Czwórka" to pierwsza nowa linia, która powstałaby w Olsztynie i wyruszyłaby z Pieczewa i przez Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego, Piłsudskiego i Kościuszki dotarłaby do dworca głównego. Tramwajowa "piątka" będzie możliwa, gdy miasto wybuduje tory na ul. Wilczyńskiego. Ona również miałaby początek na Pieczewie, następnie ulicą Wilczyńskiego, al. Sikorskiego i dalej trasą "jedynki" dotarłaby pod Wysoką Bramę.


Linie nr 6 i 7 będą mogły mieć początek na osiedlu Generałów. Ich tramwaje jechałyby ul. Wilczyńskiego i Krasickiego przy czym "szóstka" kursowałaby pod Wysoką Bramę, a "siódemka" Dworcową do dworca głównego. Ostatnią linią opisaną w koncepcji firmy eksperckiej jest "ósemka". Linia ta połączy Pieczewo z uniwersytetem.

Co bardzo ciekawe, analiza ekspertów po pierwsze odchodzi od koncepcji przesiadkowej, z której ich zdaniem mieszkańcy nie chcą korzystać, a po drugie zachowuje ważne i dobrze znane mieszkańcom linie autobusowe, pomimo wprowadzenia na ich trasach tramwajów. Mowa tu na przykład o 126, 117 i 120. Zniknąć mają według nich trasy studenckie takie jak 130.


Komentarze (125) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. olsztynianin #2129737 | 88.156.*.* 8 gru 2016 10:20

    SUPER !

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-9) odpowiedz na ten komentarz

  2. obywatel #2129739 | 176.221.*.* 8 gru 2016 10:20

    Linia nr 6 powinna iść ul. Sikorskiego i byłoby ok.

    odpowiedz na ten komentarz

  3. sass #2129740 | 46.215.*.* 8 gru 2016 10:21

    W końcu ktoś tu pisze z sensem.

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

  4. edo #2129743 | 185.140.*.* 8 gru 2016 10:21

    Ot kur...wymyslili.Grzymek Ty tluku na Brzezinach sobie tory pobuduj cwoku!

    Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz

  5. ras #2129745 | 37.47.*.* 8 gru 2016 10:25

    Kpina...

    Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (125)
2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5