Pytamy o olsztyńskie tramwaje [QUIZ]

2016-11-30 20:22:00(ost. akt: 2018-08-15 10:11:12)

Autor zdjęcia: Grzegorz Czykwin

Do kolizji z tramwajami dochodzi najczęściej na skrzyżowaniach równorzędnych. Kierowcy mają też problem z ustaleniem, kto ma pierwszeństwo na rondach. Szczególną uwagę w Olsztynie należy zwracać na tramwajowe oznakowanie pionowe, poziome oraz specjalną sygnalizację, a także na przystanki wiedeńskie, które znajdują się na ul. Kościuszki.
Kto ma pierwszeństwo na rondzie, na skrzyżowaniu równorzędnym, jakie są najczęściej popełniane przez kierowców błędy? Jak bardzo Olsztyn zmienił się po wprowadzeniu tramwajów? Poniżej wielki sprawdzian wiedzy o olsztyńskich tramwajach!



Tramwaj z pasażerami na pokładzie waży ok. 50 ton. Droga hamowania pojazdu szynowego jest znacznie dłuższa niż samochodu osobowego. Trzeba o tym pamiętać, gdy wjeżdżamy lub wchodzimy na tory.



Tramwaje w Olsztynie. W tych miejscach należy zachować szczególną ostrożność [FILM]

To głównie tzw. przystanki wiedeńskie, zlokalizowane wzdłuż ul. Kościuszki na wysokości filharmonii oraz przy skrzyżowaniu z ul. Kościuszki. Czy kierowcy i piesi przyzwyczaili się do tego rozwiązania?


>> Przystanki wiedeńskie. Jak prawidłowo przejechać?

Na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym, oznaczonym znakiem C-12, tramwaj ma pierwszeństwo niezależnie od tego, czy wjeżdża na skrzyżowanie, czy już się po nim porusza. A kto ma pierwszeństwo na skrzyżowaniach o ruchu okrężnym, gdy dodatkowo występują znaki A-7 oraz sygnalizacja świetlna?





Podstawowe zasady związane z ruchem tramwajów:

- Pamiętajmy, że zawsze pierwszeństwo na drodze ma pojazd jadący swoim pasem ruchu – co oznacza, że jeśli chcemy zmienić zajmowany pas ruchu musimy ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu pasem ruchu, na który chcemy wjechać

- Pamiętajmy, że na skrzyżowaniach równorzędnych tramwaje mają zawsze pierwszeństwo przejazdu

- Zabrania się zatrzymania pojazdu na przejeździe kolejowym i tramwajowym

- Podczas włączania się do ruchu tramwaje obowiązują te same przepisy co inne pojazdy tzn., że kierowca tramwaju musi ustąpić pierwszeństwa przejazdu samochodom jadącym po drodze, na którą chce wjechać

- Należy zwrócić szczególną uwagę na pojawiające się nowe oznakowanie pionowe, poziome, oraz specjalną sygnalizację tramwajową

- Pojazd szynowy może być wyprzedzany tylko z prawej strony, chyba że położenie torów uniemożliwia takie wyprzedzanie lub wyprzedzanie odbywa się na jezdni jednokierunkowej

- Zatrzymanie samochodu dojeżdżającego do wysepki tramwajowej musi odbywać się na wysokości ostatniego wagonu tramwaju. Nawet jeśli kierowca samochodu nie widzi w tym momencie pieszych czy pasażerów wsiadających bądź wysiadających z tramwaju, kierujący pojazdem jest obowiązany do bezwzględnego zatrzymania

- Zachowanie się podczas przejeżdżania obok oznaczonego przystanku tramwajowego nie znajdującego się przy chodniku. Pojazdy muszą zatrzymać się w takim miejscu aby zapewnić pasażerom bezpieczne wejście i wyjście z tramwaju

- Kierujący pojazdem znajdującym się na części jezdni, po której jeżdżą pojazdy szynowe jest obowiązany ustąpić miejsca nadjeżdżającemu pojazdowi szynowemu








Komentarze (29) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. endrju #2128385 | 83.9.*.* 6 gru 2016 14:47

    Pieprzyć tramwaje!!!!!!!!!!

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  2. quiz na 100% #2125138 | 94.254.*.* 1 gru 2016 20:08

    Twój wynik: 200/200 pkt - lepiej niż 97.68% użytkowników Czas odpowiedzi: 4min 4s ale co z tego - tramwaj = korki tramwaj = czerwona fala tramwaj + światła = 5 minut oczekiwania dla pieszego, rowerzysty

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  3. mike578 #2124994 | 195.136.*.* 1 gru 2016 17:26

    Najgorsze jest chyba to (minusów jest wiele), że przez tą genialną inaczej inwestycję zamknęli możliwość wielu manewrów, np. skrętu z Żołnierskiej w Kościuszki w lewo (możliwości zawrócenia i skierowania się w stronę powiedzmy Kortowa brak) i praktycznie wszystkich możliwości przecięcia linii tramwajowej na Kościuszki i Piłsudskiego przec co ruch kieruje cię w Piłsudskiego pod Alfą gdzie jak wiemy są teraz absurdalne korki z powodu wspaniałych sramwajów a konkretnie zabranego pasa ruchu kierowcom i nowego przejścia dla pieszych do tramwaju i autobusów które jest na środku tego syfu, wiecznie tam ktoś idzie. Tak więc każda wyprawa do centrum jest teraz katorgą bo masz zagwarantowane stanie w korku pod ratuszem, gdzie przed sramwajami płynnie odbywał się duży ruch. I ludzie jeździli 15-stką tak samo szybko jak teraz tramwajami bo ruch odbywał się dużo szybciej.

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. ras #2124811 | 37.47.*.* 1 gru 2016 13:31

      Jedyne co wiem na temat tramwajów to to, że spowodowały one paraliż komunikacyjny w mieście, mając pierwszenstwo na każdym skrzyżowaniu Olsztyn stał się jednym miastem w Europie z ewidentnie występującą czerwoną - nie zieloną, falą. Gratuluję świetnego pomysłu i życzę dalszej nieudolnej realizacji tego pseudo projektu.

      Ocena komentarza: warty uwagi (15) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. ? #2124776 | 195.147.*.* 1 gru 2016 12:45

        O co chodzi z tą krancowka pod ratuszem?tak to zostanie?

        Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

      Pokaż wszystkie komentarze (29)
      2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5