Dworzec Zachodni w Olsztynie gotowy w połowie

2016-11-12 16:23:49(ost. akt: 2016-11-12 16:28:06)

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

Po latach oczekiwania olsztynianie wreszcie doczekają się nowego dworca Olsztyn Zachodni. Dotychczasowa bryła raczej odstraszała podróżnych niż zachęcała do podróżowania koleją. Prace mają zakończyć się wiosną 2017 roku.
Długo wyczekiwany remont Dworca Zachodniego w Olsztynie ruszył w sierpniu. Teren przyległy do budynku dworca został ogrodzony barierkami, a robotnicy ostro zabrali się do roboty. Prace są na półmetku - podaje portal rynek-kolejowy.pl. Wykonuje je konsorcjum firm SKB Development z siedzibą w Warszawie oraz SKB Budownictwo z siedzibą w Bytomiu. Firmy te wygrały w przetargu zorganizowanym przez PKP SA. Wykonawca zaproponował, że wykona zadanie za 3 mln zł netto.

– Aktualnie trwają prace instalacyjne wewnątrz budynku. Renowacji poddawana jest elewacja i montowane są nowe okna – mówi Maciej Bułtowicz z biura prasowego PKP SA. Prace odbywają się przy zachowaniu kubatury bryły. Zakończenie inwestycji niezmiennie planowane jest na koniec pierwszego kwartału 2017 r.

Według koncepcji kolejarzy, układ wewnętrzny zaprojektowanego budynku zostanie dopasowany do nowego sposobu użytkowania na bazie istniejącej konstrukcji. Jedynie część istniejących sanitariatów zostanie wyburzona ze względu na zły stan techniczny i wykonana na nowo w obrysie rozbieranej części. W zakres projektu wchodzi m.in. dostosowanie budynku do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej, budowa sanitariatów dla podróżnych oraz poprawa bezpieczeństwa przebywania i użytkowania dworca poprzez montaż instalacji monitoringu, instalacji przeciwpożarowej oraz wymianę wewnętrznych oraz zewnętrznych instalacji: elektrycznych, odgromowej i sanitarnych.



Kondygnacja podziemna dworca zostanie przeznaczona w całości na funkcje techniczne. Znajdą się tam: rozdzielnia elektryczna, pomieszczenia związane z przyłączami, pomieszczenie gospodarcze itp. Na parterze przewidziano otwarcie części powierzchni dworca w formie zadaszonej wiaty dla oczekujących podróżnych. Funkcja obsługi pasażerów pozostanie w tej samej co aktualnie części dworca (większa z brył tworzących budynek) z dostępem do toalet ogólnodostępnych. Mniejsza bryła zostanie odbudowana z przeznaczeniem na lokal komercyjny oraz administracyjny dworca. Otwarcie części przegród pozwoli na wykonanie zadaszonej wiaty rowerowej.


Komentarze (13) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. dr_Yaro #2111445 | 213.25.*.* 12 lis 2016 16:29

    Bardzo pożądane jest powieszenie chociaż jednego rozkładu w przejściu podziemnym, teraz informacja jest tylko na górze, i trzeba śmigać z ciężką walizka po wszystkich peronach, zmieńcie to!

    Ocena komentarza: warty uwagi (12) odpowiedz na ten komentarz

  2. kokon #2111469 | 95.160.*.* 12 lis 2016 17:36

    Co wy możecię wiedzieć, jak nie rzondzicie tym miastem! Presydent Grzymowicz jest doskonałym przykładem dobre zarzondzania miastem! To on zrobił z Olsztyna małą metropolię, kturą zazdroszczom nam przyjezdni do tego miasta! To on wybudował tramwaje, stwożył setki miejsc pracy m.in dzienki niemu zainwestowała tu biedronka, lidle, GW itp.!

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. zbych #2111471 | 89.228.*.* 12 lis 2016 17:49

      Byłem dzis na dworcu w Kętrzynie.Zewnątrz ujdzie,ale we wnetrzu czysto nie ma sie do czego przyczepić no za wyjątkiem siedzisk z grubej stalowej blachy.Dobre dla mysliwych,tórzy chcą złapać WILKA.

      Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

    2. M. #2111472 | 176.221.*.* 12 lis 2016 17:55

      Czy pamiętacie, że torby podróżne mają teraz kółka i chcemy je ciągnąć po pochylniach pod górę i na dół a nie wnosić i znosić stopień po stopniu po schodach???? Schodów akurat na dworcu Olsztyn Zachodni jest bardzo dużo. Po pierwsze trzeba dostać się do budynku, który jest na górce. Po drugie dostać się do podziemi. Po trzecie wytaskać się z bagażem na peron. Wszędzie potrzebne chociaż pochylnie, jak nie windy!!! Niestety tutaj piszecie tylko o dostosowaniu samego budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych. A co z niepełnosprawnymi z bagażem, jeszcze nie na wózkach???

      Ocena komentarza: warty uwagi (17) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. axaaxa #2111520 | 83.28.*.* 12 lis 2016 20:10

        Zdecydowanie nie podoba mi się ten nowy dworzec o urodzie baraku. Nie pasuje do okolicznej poniemieckiej zabudowy (spadziste dachy itp.) Taki budynek mógłby powstać wszędzie - w Polsce czy w Ułan Bator - niczym nie nawiązuje do architektury regionu. Za te same pieniądze można było zbudować coś zdecydowanie ciekawszego.

        Ocena komentarza: warty uwagi (14) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        Pokaż wszystkie komentarze (13)
        2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5