Piątek, 24 listopada 2017. Imieniny Emmy, Flory, Romana

Koniec konsultacji w sprawie tramwaju na Zatorze

2016-11-05 07:38:30 (ost. akt: 2016-11-04 17:33:09)

Autor zdjęcia: Beata Szymańska

Firma z Gdańska przedstawiła trzy warianty inwestycji tramwajowej na Zatorzu. Na pierwszym spotkaniu konsultacyjnym nie brakowało wątpliwości i pytań. Projektanci nie na wszystkie potrafili odpowiedzieć. Jak się okazuje, kolejnych konsultacji nie będzie.

Zobacz także: Tramwajem na Zatorze. Sprawdź, którędy może pojechać Tramwajem na Zatorze. Sprawdź, którędy może pojechać Ratusz przedstawił warianty rozbudowy linii tramwajowych i buspasów na olsztyńskie Zatorze. Dwa dotyczą budowy linii tramwajowych, jeden budowy buspasów....
Gdańskie Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego na pierwszym spotkaniu konsultacyjnym w sprawie tramwajowego połączenia Zatorza z resztą Olsztyna przedstawiło trzy koncepcje. Pierwsza zakłada, że linia będzie przebiegała ulicami Kętrzyńskiego, Limanowskiego, Jagiellońską do pętli os. Podleśna. Druga mówi o torach na Limanowskiego, Żeromskiego, Niedziałkowskiego, Jagiellońskiej, Sybiraków, Wojska Polskiego, aż do pętli Jakubowo przy ul. Parkowej. Trzeci wariant to wydzielenie buspasów na ul. Limanowskiego i Sybiraków kosztem jednego pasa ruchu samochodowego w każdą ze stron.

Kilkudziesięciu mieszkańców i społeczników zasypało gdańską firmę pytaniami. M.in. o to, jak zaprojektowane warianty rozwoju transportu na Zatorzu wpisują się w projekt przebudowy al. Sybiraków i wiaduktu przy rondzie Bema. Projektanci odpowiedzieli, że... nie wpisują się, bo o takich projektach nic nie wiedzą. Jak to możliwe?

— Projektant wiedział, że takie dokumenty są przygotowywane — tłumaczy Patryk Pulikowski, rzecznik ratusza. — Jednak ta dokumentacja nie jest skończona i miasto nie jest jeszcze jej właścicielem. Nie mieliśmy więc możliwości jej udostępnienia. Poza tym przygotowane projekty transportowe związane z ul. Limanowskiego, za które nie zapłaciliśmy ani złotówki, miały na celu rozpoczęcie dyskusji na temat możliwości obsługi transportowej tej części Olsztyna.

I dyskusja się rozpoczęła. Swoje uwagi opublikowało m.in. Forum Rozwoju Olsztyna. Zaniepokojenie rozwiązaniami zaniepokoiły też olsztyńskich kierowców.
łw
W listopadzie miały odbyć się jeszcze trzy spotkania w tej sprawie. Konsultacje zostały jednak odwołane. Na stronie konsultacje.olsztyn.eu czytamy: "Po analizie wniosków, jakie zostały zgłoszone podczas spotkania konsultacyjnego w dniu 26.10, oraz braku akceptacji społecznej dla wariantów przygotowanych przez BPBK Sp. z o.o. Prezydent postanowił o zakończeniu konsultacji w obecnym kształcie i nie przeprowadzaniu ujętych w dotychczasowym harmonogramie spotkań.

Zarządzeniem nr 397 z dnia 2 listopada 2016 r. Prezydent uchylił konsultacje społeczne w sprawie "Wielowariantowej koncepcji projektowej w zakresie obsługi osiedli Zatorze, Wojska Polskiego i Podleśna (w ujęciu linii tramwajowych i komunikacji autobusowej".


Jednocześnie Prezydent polecił urzędnikom, przygotowanie założeń do szerszej dyskusji dotyczącej problemów komunikacyjnych północnych osiedli Olsztyna, oraz ocenę możliwości przygotowania kompleksowego planu przestrzennego dla Zatorza.


Czytaj e-wydanie

Więcej opinii na temat tej inwestycji w piątkowym dodatku Tydzień w Olsztynie i powiecie. Wydanie dostępne na >>> kupgazete.pl
Polub nas na Facebooku:

Zobacz także

Komentarze (110) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. beton #2108552 | 213.73.*.* 8 lis 2016 13:18

    Proponujemy by kolejny prezydent na ul Znanieckeigo /Brzeziny puścił tramwaj ,zbudował buspasy oraz jeszcze wniósł spalarnię odpadów...

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. endrju #2108009 | 83.9.*.* 7 lis 2016 16:27

    Pieprzyć tramwaje!!!

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. er #2107755 | 213.73.*.* 7 lis 2016 09:58

    dopóki paliwo będzie po ok. 5 zł nikt z obecnych kierowców nie wsiądzie do tramwaju, będzie po 10 zł, korki same znikną, jak na razie to pomyślcie o budowie 3 wiaduktu i tyle w temacie.

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  4. ZATORZAK #2107665 | 213.184.*.* 7 lis 2016 08:08

    Przeczytałem artykuł i mam jedno pytanie czy Piotr G. był kiedyś na Zatorzu? Żaden z tych trzech projektów nie jest do zaakceptowania - uliczki bo tak należy nazwać ulice po których ma jechać tramwaj się do tego nie nadają! najszersza z nich jest Limanowskiego! Podzielam to co ktoś napisał - "ręce precz" od zakorkowanego Zatorza. Tylko połączenie Poprzecznej z Towarową wiaduktem nad torami!

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  5. Halina #2107565 | 88.156.*.* 6 lis 2016 22:41

    Widziałam tego tramwaja. Jak jechałam to się zesralam. Z wrażenia.

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    Pokaż wszystkie komentarze (110)

    Zagraj w GRY.wm.pl

    • Goodgame Empire
    • Goodgame Big Farm
    • Goodgame Poker
    • Shadow Kings - The Dark Ages