Tramwaje na Zatorzu to jakiś bubel

2016-11-03 07:11:00(ost. akt: 2016-11-02 15:54:00)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu.

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu.

Autor zdjęcia: Michał Orłowski

Społecznicy z Olsztyna nie zostawiają suchej nitki na projekcie linii tramwajowej przez Zatorze, przygotowanej przez firmę z Gdańska, dla urzędu miasta.
Pomimo że plany miasta, związane z budową linii tramwajowej na Zatorzu to dość odległy temat, bo na po 2020 roku, to już teraz urzędnicy konsultują swoje projekty z mieszkańcami. A ci, nie są zbytnio zadowoleni. Szczególne niezadowolenie okazują społecznicy, w tym Forum Rozwoju Olsztyna.

– Niestety, wykonawca koncepcji nie zadał sobie trudu, żeby znaleźć i przeanalizować istniejące problemy komunikacyjne, nie wspominając o szukaniu dla nich rozwiązań. W rezultacie powstał dokument zawierający propozycje, które robią wrażenie przypadkowych. Realną groźbą jest dalsze poszerzanie ul. Limanowskiego, której mieszkańcy już dziś cierpią z powodu hałasu i drgań spowodowanych rosnącym ruchem drogowym. Zwłaszcza starszym mieszkańcom Zatorza trudno będzie dojść do rzadko rozmieszczonych przystanków, młodzi mieszkańcy osiedla przy ulicy Borowej nie doczekają się dogodnych połączeń z miejscami nauki i pracy, zaś wzdłuż głównych ulic zieleń zostanie zastąpiona asfaltem i betonem – piszą społecznicy z FRO cytowani przez portal transport-publiczny.pl.

Społecznicy zwracają uwagę na kilka uchybień w projekcie przygotowanym przez Gdańską firmę dla urzędu miasta. Między innymi wytykają rzadko występujące przystanki, które już teraz są źle usytuowane, torowiska prowadzone przez zakorkowane ulice Zatorza oraz buspasy, które tylko częściowo będą poprowadzone przy sieci tramwajowej, więc autobusy i tak utkną w korkach. Ponadto zwracają uwagę na brak przystanku przy skrzyżowania Limanowskiego z Kolejową, Żeromskiego i Zientary-Malewskiej.


Komentarze (48) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. nino #2105426 | 37.47.*.* 4 lis 2016 01:30

    Po jakiego Grzyba nam tramwaje - będzie tylko dzyn dzyn dzyn! Jak na Kościuszki i ten qrewski hałas jak na ul Kościuszki spod kół !

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. zygi #2105177 | 188.146.*.* 3 lis 2016 19:15

      Ręce precz od Zatorza .Zrobimy blokadę jak bedą chcieli tą chińszczyznę nam zainstalować .Na szczęście po 2020 to Grzymka już nie będzie.

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. Niewypal #2105127 | 89.228.*.* 3 lis 2016 18:37

        Sam początek to niewypał ... Tramwaje od początku powinny kursować ; Towarowa , Kętrzyńskiego i w bok ( gdyby niekompetencja ratusza i sprzedaż terenów to Obiegowa by dotarła do tej ulicy i miała sens ) Piłsudskiego do ratusza i dalej 1 Maja do Wojska Polskiego ( i jesteśmy na Zatorzu ) Oczywiście 2 i 3 jeździły by do Kanta i UWM . 2 wariant to Towarowa ,Dworcowa , Piłsudskiego do ratusza i Piłsudskiego , Obiegowa- Kanta .

        Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

      2. Hegemon #2105091 | 95.141.*.* 3 lis 2016 18:03

        Czy można by zrobić tak by tramwaj czekał do końca cyklu jednej zmiany świateł? W tym momencie jest tak, że zapala mi się zielone, a po 3 sekundach przeskakuje na czerwone, bo tramwaj jedzie. To jest chore!!!!! Nic się przecież nie stanie, jak tramwaj poczeka 15 sekund!

        Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

        1. Jak ludziom tramwaj się nie pasi #2105080 | 88.156.*.* 3 lis 2016 17:56

          to na pewno będą go mieli, tak jak na Kościuszki. Wizjoner już na bank zrobi wszystkim na rękę.

          Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

        Pokaż wszystkie komentarze (48)
        2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5