Jakie inwestycje planuje olsztyński ratusz?

2016-10-28 10:34:38(ost. akt: 2016-10-28 12:49:33)
Zdjęcie jest illustracją do treści

Zdjęcie jest illustracją do treści

Autor zdjęcia: Beata Szymańska

Prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz w rozmowie z portalem transport-publiczny.pl zdradza przebieg prac i najbliższe plany inwestycyjne w mieście. Wśród omawianych znalazły się tramwaje, ulica Partyzantów i Pieniężnego.
Partyzantów:

Jak powiedział portalowi Piotr Grzymowicz, Olsztyn jest na etapie wydawania zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dla ulicy Partyzantów na odcinku do dworca.
- Ta ulica, obecnie trzy- i czteropasmowa, jest w bardzo złym stanie. W jej śladzie pójdą dwa buspasy po zewnętrznej stronie, w środku natomiast będą pasy dla komunikacji indywidualnej. Charakter alejowy ulicy, o co występowały stowarzyszenia, będzie zachowany. Będziemy też dosadzać zieleń - mówi Piotr Grzymowicz.

Wraz z buspasami i innymi usprawnieniami, drogowcy zrobią kanalizację deszczową, ścieżki rowerowe, chodniki i oświetlenie.

Pieniężnego:

O tym napisaliśmy dzisiaj (28.10). Do pierwszego grudnia mogą zgłaszać sie wykonawcy do przetargu na przebudowę ul. Pieniężnego (od al. Piłsudskiego do ul Szrajbera oraz fragment ul Szrajbera i ul. Staszica), na której powstaną buspasy. Oprócz tego ratusz planuje przebudowę mostu św. Jakuba. Urzędnicy planują podnieść most tak, żeby połączyć Park Centralny z parkiem Podzamcze ścieżkami rowerowymi i pieszymi nad Łyną.

Więcej na ten temat >>>> TUTAJ

Projekt rozbudowy linii tramwajowej:

Projekt rozbudowy linii tramwajowej w Olsztynie musi powstać do grudnia, ponieważ na przełomie lutego i marca 2017 muszą ruszyć przetargi.

– Nowa linia pojedzie z Pieczewa, ulicą Wilczyńskiego do Krasickiego, którą dotrze do Synów Pułku. Na tym skrzyżowaniu planujemy estakadę. Następnie torowisko będzie przebiegało ulicą Wyszyńskiego, koło Rolnika, do Piłsudskiego. Tą ulicą pobiegnie do skrzyżowania z Kościuszki, łącząc się z istniejącym torowiskiem. Jedna linia będzie skręcać w prawo, do dworca, a druga pojedzie do śródmieścia, pod Wysoką Bramą. Trwają robocze rozmowy z projektantami, jak powiększyć znajdującą się tam krańcówkę – jeden tor to za mało, musimy mieć dwa lub nawet trzy tory. Mamy pewne koncepcje, najbliższe dni powinny przynieść nam konkretne rozwiązania.– mówi prezydent Olsztyna.

I to na razie koniec planów rozbudowy linii tramwajowej ponieważ ratusz na dalszy rozwój na razie nie stać. Są przygotowywane warianty rezerwowe np. torowisko na Wilczyńskiego z trambuspasem na środku albo wydłużenie trasy na os. Generałów, a także do Tęczowego Lasu lub połączenie krańcówki na Kanta z Krasickiego i trasa do Kortowa wzdłuż Warszawskiej do Dybowskiego.

Trwają też rozmowy i konsultacje społeczne na Zatorzu, gdzie również mogłaby być poprowadzona linia tramwajowa.

Źródło: transport-publiczny.pl / oprac ad






Komentarze (82) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Warszawiak #2100387 | 217.153.*.* 28 paź 2016 13:53

    Myślę, że w tramwaje się można bawić, ale jak będzie zbudowana Nowabałtycka, wyremontowana Wilczyńskiego, Barcza, Sybiraków, Warszawska od kortowa do granic miasta, Pstrowskiego, Leonharda, Lubelska, Jagiellońska, Wojska Polskiego do granic miasta (broń Boże nie do dywit, oni już dawno wypięli się na Olsztyn), powstanie połączenie Wilczyńskiego i Warszawskiej, Warszawskiej z Dajtkami, Dajtek i Gutkowa, Redykajn z Wojska Polskiego, jak Urania przestanie w końcu zagrażać zawaleniem i na głowę nie będzie kapać z dachu, jak chodniki będą w standardach europejskich a nie krajów trzeciego świata, jak prezydent stanie na jajach żeby ściągnąć poważnego inwestora i postawać będą miejsca pracy, jak z lubelskiej będzie się można dostać na zatorze nad albo pod torami, jak dworzec główny przestanie być wizytówką biedy i nędzy regionu, jak powstaną przejścia podziemne dla pieszych w miejscach gdzie się czeka 10 min na zielone światło, jak w końcu tramwaj w najbardziej ruchliwych skrzyżowaniach będzie przejeżdżał pod jezdnią bez paraliżu połowy miasta( tak powinno być przy warmińskiej). Jak już istotne kwestie będą uporządkowane WTEDY można myśleć nad tramwajem. ale do tego potrzeba człowieka z wizja i wiedzą, który widział trochę świata. Bo tu jest zacofanie, które do Gdańska się ostatnio wybrało zobaczyć jak rozwiązania komunikacyjne wygladaja. No ludzie, takie obserwacje to się robi zanim się w mieście zrobi syf z tramwajami a nie po inwestycji. I w tym miescie ma być dobrze? Przez olsztyn przejeżdża się tyle co przez Warszawę, tylko że tam jedna dzielnica jest wielkości olsztyna. I wy dalej na to zamierzacie pozwalać? To mieszkańcy są dla miasta czy miasto dla mieszkańców? Pozwalacie na jakieś chore wizje wąskich uliczek? Jak nikt tego nie powstrzyma to skiśniecie w korkach, bo samochodów NA PEWNO nie będzie ubywać. Nawet jeśli tramwaj by był za darmo, to i tak będzie nim jeździł ktoś, komu pasuje takie połączenie. W większości studenci i emeryci, którzy mają zniżki i nie wnoszą wiele do budżetu. Nie dość, że trzeba zbudować infrastrukturę, to jeszcze kosztuje prąd, serwis, pracownicy i wiele innych. Nie dajcie sobie podrzucić kukułczego jaja!

    Ocena komentarza: warty uwagi (143) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. Wszystko do OBO! #2100438 | 5.172.*.* 28 paź 2016 14:46

      Dlaczego to ratusz nie poddaje wszystkich swych zamiarów plebiscytowi obywatelskiemu? Urzędasy mundrzejsze od Olsztynian?

      Ocena komentarza: warty uwagi (109) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. Marta #2100403 | 80.48.*.* 28 paź 2016 14:15

        W tej chwili bez buspasów są korki na Partyzantów, po zlikwidowaniu po jednym pasie jezdni w każdą stronę będzie taka sama katastrofa jak na Kościuszki!!!! Debile nie potrafią tego zrozumieć?

        Ocena komentarza: warty uwagi (109) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

        1. Anonim #2100623 | 89.228.*.* 28 paź 2016 17:32

          Boże.... a im w głowach dalej te tramwaje....WEŹCIE SIĘ ZA CHODNIKI I JEZDNIE NA WSZYSTKICH ULICACH!!!!!

          Ocena komentarza: warty uwagi (101) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

          1. rynio #2100395 | 213.184.*.* 28 paź 2016 14:02

            warszawiak a mądrze pisze o tych wymysłach z ratusza buspasy to dalsze zabieranie ulic już jeździmy po tym zapyziałym miescie 20km/h spieprzona cała Kościuszki porąbane kombinacje z nowymi znakami niech się wreszcie zastanowią co chcą zrobić bo niedługo mieszkancy pokażą gdzie jest ich miejsce

            Ocena komentarza: warty uwagi (98) odpowiedz na ten komentarz

          Pokaż wszystkie komentarze (82)
          2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5