Zmiany w inwestycji tramwajowej: tory na razie nie do Kortowa i Michelina

2016-06-23 18:30:22(ost. akt: 2016-06-23 20:37:40)

Autor zdjęcia: mat. pras. UM w Olsztynie

Krasickiego z krańcówką na Pieczewie, Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego do skrzyżowania z ul. Kościuszki - te fragmenty drugiego etapu linii tramwajowej w Olsztynie powstaną jako pierwsze. Na późniejszy plan został przesunięto budowę torowiska na ul. Dworcowej, alei Warszawskiej i na ul. Leonharda i Kętrzyńskiego.
Dlaczego takie zmiany? Jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi zawsze o pieniądze. Problemem są fundusze na budowę torów przez Dworcową. Dlatego władze miasta przemodelowały projekt i podzieliły go na kilka etapów.

Miasto przekonuje, że ważniejsza jest al. Piłsudskiego, czyli centrum Olsztyna zwracając uwagę na natężenie ruchu na obu ulicach. Według informacji uzyskanych z ratusza, biorąc pod uwagę dostępność środków unijnych, w pierwszej kolejności wybrano odcinek, który będzie bardziej oblegany przez pasażerów. Dodatkowo na skrzyżowaniu Piłsudskiego-Kościuszki tramwaj połączy się z istniejącą linią, więc z Jarot i Pieczewa będzie można dojechać do dworca, Śródmieścia, centrum i na starówkę.

W trzecim etapie tramwaj pojedzie ul. Wilczyńskiego. I tu jest ważna informacja, ponieważ tory zostaną poprowadzone aż w okolice pętli na os. Generałów, czego wcześniej nie brano pod uwagę. W zamian za to władze miasta zrezygnowały na razie z przedłużenia torów do pętli autobusowej „Tęczowy Las”.

Zrezygnowano także z budowy torów na ul. Kętrzyńskiego — od skrzyżowania Towarowa-Dworcowa do Kościuszki-Kętrzyńskiego. Zdaniem ratusza, po pierwsze, był to jeden z kilku wariantów wjazdu tramwaju na dworzec. Po drugie, powstanie torów na tym odcinku było powiązane z budową trakcji na wspomnianym odcinku ul. Dworcowej, która została przesunięta na trzeci etap.

Ta część inwestycji dotyczy ponadto Kortowa, a dokładnie wybudowania torów w okolicach przystanku Centrum Konferencyjne na ul. Dybowskiego, przez al. Warszawską do skrzyżowania z ul. Tuwima, jak również przedłużenia trakcji na ul. Krasickiego do ul. Witosa, tak by zamknąć tramwajową pętlę.

W rezerwie pozostaje odcinek torowiska przy ul. Leonharda do fabryki Michelin, ponieważ po analizach określających stosunek kosztów wykonania do zainteresowania potencjalnych pasażerów, miasto uznało, że nie będzie budować tej odnogi. Co nie oznacza, że w przyszłości ona nie powstanie.

Mateusz Przyborowski

Komentarze (73) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. zwykły rowerzysta #2027691 | 79.185.*.* 15 lip 2016 13:16

    Ostatnio jadąc rowerem z okolic pętli na Nagórkach wyprzedził mnie tamże pewien samochód. Wiecie gdzie go po jakimś czasie ponownie spotkałem? Jak stał na krzyżówce Tobruku/Warszawska i tyle go widziałem bo skręciłem do centrum w Warszawską a on czekał nadal na skręt w lewo w Warszawską. I było to około godziny 10 czyli teoretycznie w najlepszym dla kierowcy samochodu w tym chorym mieście czasie. A co dopiero jazda po centrum w godzinach szczytu! Nie da się tu jeździć samochodem! Rowerem zresztą też odkąd porobili co 200m światła np. na Sikorskiego. Jadąc od kfc na Pstrowskiego w kierunku os. Generałów jest chyba siedem świateł. Na każdych trzeba stać! Tak jak kierowcy.

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

  2. z Nagórek #2025618 | 178.235.*.* 12 lip 2016 00:56

    Niczego tak bardzo nie życzę Olsztynowi, jak zmiany prezydenta na normalnego faceta, który nie będzie psuł miasta. Czy ktoś policzył, ile drzew zostało wyciętych za jego kadencji i dlaczego? A klimat coraz cieplejszy, upały jak licho, tylko gdzie można się schronić, idąc ulicą? Teraz będą wywalać piękne drzewa na Krasickiego, ulicy nigdy nie zakorkowanej, chyba, ze przez kolejne światła. Oby ci nawiedzony prezydencie zabrakło pieniędzy na wypłatę, nie tylko na durne tramwaje. Lepiej napraw ulice i chodniki,i zdbaj o czyste miasto bo wstyd

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Tom #2022323 | 145.237.*.* 6 lip 2016 13:34

      Zapraszam szybciutko CBA. Ludzie dostaliście wielkie podwyżki! Sprawdźcie i rozliczcie olsztyński Ratusz z pierwszej części torowiska zanim podpiszą zobowiązania na druki etap.

      Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz

    2. s #2021918 | 81.190.*.* 5 lip 2016 22:07

      Ciekawe co zrobią, gdy np. wezmą się za prace przy dworcu i będą znowu grzebać wszędzie wokoło. Ten krótki odcinek 500metrów przez Kętrzyńskiego, łączący torowisko z Kościuszki z torami do zajezdni na Dworcowej mogli jednak dobudować.

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

    3. Ja #2020862 | 88.156.*.* 4 lip 2016 12:30

      Kto tymi tramwajami jeździ. Cały czas tramwaje jeżdżą puste nawet w godzinach szczytu. Lepiej naprawić drogi dziurawe.

      Ocena komentarza: warty uwagi (16) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

      Pokaż wszystkie komentarze (73)
      2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5