Olsztyn brakujące tramwaje zamówi razem ze składami na II linię

2016-05-17 18:10:40(ost. akt: 2016-05-17 18:02:00)
Zdjęcie jest illustracją do treści

Zdjęcie jest illustracją do treści

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

Olsztyński ratusz najprawdopodobniej w październiku będzie składał wniosek o zakup trzech nowych, brakujących tramwajów do obsługi obecnych trzech połączeń linii tramwajowej. Przetarg połączony będzie z zakupem nowych składów, które będą jeździły po II nitce.
Przypomnijmy, że o brakach w taborze tramwajowym pisaliśmy już jakiś czas temu >>>> 15 tramwajów to za mało, aby zapewnić dobrą komunikację w Olsztynie.

Według pierwszych założeń olsztyńskich urzędników planowano zakup 12 Tramino. Zdecydowano się jednak rozszerzyć listę zakupów o dodatkowe trzy, które miały pełnić rolę pojazdów rezerwowych.

Realia okazały się jednak mniej łaskawe dla planistów niż zakładano. Żeby zapewnić atrakcyjną częstotliwość przejazdów na dwóch głównych trasach - "jedynki" i "dwójki", ograniczono ilość pojazdów zastępczych do jednej sztuki i zmniejszono liczbę składów obsługujących linię nr 3.

Według informacji portalu transport-publiczny.pl, żeby i na tej linii tramwaje kursowały częściej niż co 30-40 minut, potrzeba jeszcze trzech dodatkowych składów.

Pomocna w tej sprawie okazuje się kolejna inwestycja, której podejmuje się Olsztyn, a mianowicie rozbudowa istniejącej linii tramwajowej i budowa drugiej nitki. Wraz z nią potrzebny będzie zakup dodatkowego taboru.

– W październiku będziemy składali wniosek o zakup trzech nowych tramwajów – wyjaśnia portalowi transport-publiczny.pl Marta Bartoszewicz, rzeczniczka Urzędu Miasta w Olsztynie. – O dofinansowanie taboru postaramy się z programu ekomobilności miejskiej. Koszt jednego wozu szacujemy na ok. 8 milionów złotych brutto. Przetarg na zakup rozpiszemy najprawdopodobniej na przełomie 2016 i 2017 roku – dodaje.

W ramach oszczędności miasto tak rozpisze przetarg, żeby oprócz trzech składów, które teraz są potrzebne, uwzględni też maszyny na planowane nowe trasy. Na razie jednak nie wiadomo ile będzie ich potrzeba, ponieważ nie ustalono jeszcze w jakim zakresie miasto wykona II linię tramwajową.

Przypomnijmy, że pod koniec ubiegłego tygodnia ratusz ustalił plan przebiegu drugiej nitki linii tramwajowej w Olsztynie.


Źródło: transport-publiczny.pl / oprac. ad

Komentarze (37) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Po Obiegowej #1994699 | 89.228.*.* 17 maj 2016 18:16

    tramwaj jedzie co kilka minut blokując Pstrowskiego i inne prostopadłe do linii ulice. Po co dodatkowe kursy skoro siedzi w nich najczęściej tylko kilka osób? Lepiej rozważyć zmniejszenie częstotliwości ich kursowania poza godzinami szczytu. Miast już się dusi więc po co niepotrzebnie jeszcze bardziej utrudniać? Sabotażem mi to śmierdzi.

    Ocena komentarza: warty uwagi (41) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. Bywatel #1994723 | 82.139.*.* 17 maj 2016 18:55

      Jeżdżą puste tramwaje na obecnych liniach, linie dowozowe to "hit" światowy! Dziurawe drogi jak ser szwajcarski. Zadłużone miasto na wiele lat. W umyśle "budowniczych" zrodził się kolejny pomysł budowy tramwajów dla Michelina. Przeciąć linię tramwajową to tragedia a jazda ulicą Kościuszki jest koszmarem. Pały świecące pod ratuszem, choć p. Grzymowicz obecny prezydent swój pomysł miał naprawić, ale jakoś zapomniał. W nazwach olsztyńskich ulic jest masę błędów ortograficznych, które nikogo nie rażą - skandal i wstyd! Nikt nie wyciąga wniosków aby choć odrobinę opamiętać się. Wszędzie na trawnikach rosną jakieś zarośla, ale to może tak jest ekologicznie? A Olsztyn był kiedyś takim ładnym i czystym miastem - to się już chyba nie wróci?!

      Ocena komentarza: warty uwagi (25) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

      1. abc #1994730 | 88.156.*.* 17 maj 2016 19:09

        Przez priorytet dla tramwajów kierowcy już mają przerąbane, czerwone w niektórych miejscach pali się tak długo, że czasami już nie wiadomo, czy sygnalizacja się czasem nie zwiesiła. Strach pomyśleć, jak tramwajów będzie więcej, a jeszcze bardziej strach, jak skończy się budowa dalszych linii. A na brzezinach mieszkają sobie hrabie które nie zezwolą na puszczenie ruchu Generałów-Kortowo. Ech..

        Ocena komentarza: warty uwagi (20) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        1. Olszyyn #1994788 | 46.112.*.* 17 maj 2016 20:07

          Codzień muszę jeździć po Olsztynie , jak tylko dojeżdżamy do skrzyżowania to "czerwone" zero synchronizacji , tramwaj na horyzącie to odrazu blokada całego skrzyżowania i przejazd horej inwestycji!!!!!!!' Kto mi zwróci za paliwo i czas stracony w korkach????? Warszawa Kraków Poznań nawet Elbląg Ostróda nie ma takiego problemu ale Oksztyn tak bo prezydent chciał odbić swoje piętno w historii miasta tramwajem i może walory finansowe :

          Ocena komentarza: warty uwagi (18) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

          1. Radek #1994731 | 88.156.*.* 17 maj 2016 19:09

            Jeszcze więcej tramwajów... jakbyśmy mieli niewystarczająco przegrane..... połączenie zatorza z miastem to tragedia od kiedy są tramwaje a teram będzie więcej

            Ocena komentarza: warty uwagi (17) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

            Pokaż wszystkie komentarze (37)
            2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5