Jeszcze wolniej w centrum Olsztyna. Strefa tempo 30 powiększy się w tym roku
2016-05-05 15:30:13(ost. akt: 2016-05-05 15:45:18)
Bardzo możliwe, że strefa tempo 30 w Olsztynie zostanie rozszerzona jeszcze w tym roku. Ograniczenie prędkości do 30 km/h ma obowiązywać na części ulic w Śródmieściu. Obecnie ograniczenie obowiązuje tylko na części al. Piłsudskiego.
Wraz z budową linii tramwajowej w Olsztynie zmieniła się także dopuszczalna prędkość w ścisłym centrum, gdzie obowiązuje tzw. strefa tempo 30. Znak ograniczenia prędkości został ustawiony przy skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Kościuszki.
Dla części kierowców podróżujących tą trasą takie ograniczenie to co najmniej nieporozumienie. Inni twierdzą, że i tak z powodu korków nie da się szybciej przejechać przez miasto. Innego zdania są piesi i rowerzyści, którzy chwalą uspokojenie ruchu samochodów w centrum. Strefa ograniczenia prędkości do 30 km/h powoduje, że czują bezpieczniej.
Olsztyn nie jest pierwszym miastem w Polsce, w którym obowiązuje takie ograniczenie. Podobne rozwiązania funkcjonują np. w Trójmieście, Poznaniu czy miastach za granicą — Barcelonie i w Wiedeniu.
— Kończymy kompletować opinie środowisk, czekamy też na pismo od Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej. Wtedy też zostanie podjęta ostateczna decyzja odnoście zakresu strefy. Najprawdopodobniej jeszcze w tym roku niektóre ulice zostaną oznakowane. To, czy strefa będzie wprowadzana etapami czy za jednym razem, jest jeszcze tematem konsultacji i przygotowywanych opinii — mówiła w środę Marta Bartoszewicz, rzecznik ratusza.
Intencje olsztyńskich drogowców od początku są jasne: chcą sprawić, aby jak najwięcej kierowców unikało wjazdu do ścisłego centrum. Lista śródmiejskich ulic, które miałyby zostać objęte strefą był długa. Mówiło się m.in. o znacznej części Kościuszki oraz ulicach Kopernika, Mickiewicza, Głowackiego, 1 Maja, Nowowiejskiego czy Dąbrowszczaków
rb/mor
***
Komentarze (86) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
głąb #1987226 | 81.190.*.* 5 maj 2016 15:37
Komentarz nisko oceniony. Kliknij aby przeczytać. bardzo dobra decyzja
Ols #1987229 | 5.172.*.* 5 maj 2016 15:39
W Gdańsku na Podwale, Grunwaldzka do 70km/h samo centrum. U nas Sielska praktycznie na uboczu z dala od centrum 50km/h.
Ocena komentarza: warty uwagi (34) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)
kris #1987232 | 37.47.*.* 5 maj 2016 15:41
Wiekszosc decyzji pewnie podejmuje osoba z zespolem uposledzenia , zrobcie obwodnice , naprawcie drogi a dopiero bawcie sie znakami, wiekszosc miast majac dwupasmowe jezdnie podwyzsza predkosc , parodia miasta wojewodzkiego
Ocena komentarza: warty uwagi (19) odpowiedz na ten komentarz
maciek #1987235 | 37.47.*.* 5 maj 2016 15:43
Przeciez i tak w centrum nie da sie jechac szybciej niz 30km\h. Wlasciwie to wiecej sie stoi niz sie jedzie. Niech sobie barany z ratusza zrobia ograniczenia na urzedowych korytarzach ;-)
Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
Olsztyniak z Myszyńca #1987236 | 88.156.*.* 5 maj 2016 15:46
To miasto powinno zostać zdegradowane bowiem niczym oprócz siedziby urzędów nie przypomina miasta wowewódzkiego. Kielce czy Rzeszów wyprzedziły już olsztyn o lata świetlne.
Ocena komentarza: warty uwagi (14) odpowiedz na ten komentarz