ZUS w Olsztynie miga do klientów

2016-04-23 12:45:26(ost. akt: 2016-04-23 12:58:24)

Autor zdjęcia: Paweł Kicowski

Pracownicy Centrum Obsługi Telefonicznej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych będą wspierać obsługę osób niesłyszących na salach obsługi klientów. Od poniedziałku 18 kwietnia Zakład uruchomił wideotłumaczenie.
Już w 243 placówkach Zakładu Ubezpieczeń Społecznych osoby niesłyszące mogą korzystać z pomocy pracowników, przeszkolonych z języka migowego: Polskiego Języka Migowego (PJM) lub Systemu Językowo-Migowego (SJM). Dzięki ich umiejętnościom w 2015 r. ok. 3,4 tys. niesłyszących klientów skorzystało z obsługi tłumaczonej na język migowy.

Jednak część spraw, z którymi zgłaszają się osoby niesłyszące jest na tyle skomplikowana, że wymaga dużo większych umiejętności w zakresie komunikacji w języku migowym. Stąd też Zakład uruchamia usługę wideotłumaczenia rozmów w salach obsługi w siedzibach swoich 43 oddziałów (w Oddziale ZUS w Olsztynie wideotłumaczenie dostępne jest na Sali Obsługi Klientów w budynku przy Pl. Konsulatu Polskiego 4).

Jeżeli podczas obsługi klienta niesłyszącego będzie istniała konieczność wsparcia przez osobę posiadającą biegłą umiejętność tłumaczenia na język migowy, wówczas rozmowę przejmie wykwalifikowany pracownik Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS i będzie ją prowadził za pośrednictwem komputerowego programu do wideokonferencji. Dodatkowo pracownik COT będzie miał bezpośrednią „słuchawkową” łączność z pracownikiem sali obsługi klienta.

Źródło: mat. prasowe ZUS


Komentarze (3) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Petent #1981264 | 94.254.*.* 24 kwi 2016 15:01

    Zus to się miga od petentów, ale byłbym niesprawiedliwy, gdybym nie wspomniał, że migają. Byłem pewnego dnia ok 14:50 po jeden druk, maszyna do numerków nie działała, pani wymownie mignęła do mnie zegarkiem mówiąc, że dzisiaj tego nie załatwię, a poza to ZUS, od drugiej strony to załatwia. Przeszedłem na drugą stronę, a o 14:53 zastałem na korytarzu mega kolejkę. Myślałem, że to kolejka petentów. Na moje szczęście-nieszczęście byli to pracownicy Zus, którzy czekali 15:00, by odbić się na zegarze.

    odpowiedz na ten komentarz

  2. jav #1980944 | 188.146.*.* 23 kwi 2016 20:21

    A co ma durna reklama do migania w ZUS?

    odpowiedz na ten komentarz

  3. ZUS #1980828 | 81.190.*.* 23 kwi 2016 13:45

    Zapłać ,Umrzyj,Spierd...

    odpowiedz na ten komentarz

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5