Naprawa się nie opłaca, więc autobusy trafiają do nowych właścicieli

2016-03-27 15:42:01(ost. akt: 2016-03-27 15:33:11)
Regularna wymiana taboru autobusowego sprawa, że olsztyńskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne co pewien czas ogłasza przetargi na sprzedaż dotychczas użytkowanych samochodów. W ubiegłym roku przedsiębiorstwo sprzedało łącznie szesnaście autobusów, za co otrzymało ponad 440 tys. złotych.
— W tym roku pozbyliśmy się już pięciu kolejnych autobusów za 152 tys. złotych — wylicza Cezary Stankiewicz, rzecznik prasowy MPK. — Metoda selekcji jest prosta, niektóre pojazdy są już tak bardzo wyeksploatowane, że ich naprawy nie mają żadnego uzasadnienia ekonomicznego. Takie oceny robi nasza wewnętrzna komisja. Samochody są wystawiane na przetarg otwarty i kupują je na ogół prywatni odbiorcy. Pieniądze ze sprzedaży autobusów przeznaczamy m.in. na zakup kolejnych i na ogólną działalność firmy — dodaje.

Obecnie MPK szuka chętnych do zakupów dwóch DAB-ów. Oba zostały wyprodukowane w 1997 r. i przejechały przez ten czas po ponad 900 tysięcy kilometrów.


erbe

Komentarze (20) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. trolejbus #1963066 | 86.180.*.* 28 mar 2016 22:55

    Dziwna ta ekonomika Ratusza... jak zwykle milczy opozycja czyżby w kamień zaklęta? Te DAB-y na tle obecnego badziewia MPK to była jakby Rolls-Royce . Mocne, nieskomplikowane ,wykonane dobrze z porządnych materialów. Eleganckie wnętrze duży komfort jazdy i zawsze ciepłe w zimie . Pasażerowie je lubili. Tymczasem dziś to jakieś palastikowe popierdółki niewygodne twarde foteliki ,mało miejsc siedzących do tego te ostatnie to jakaieś paskudne wizulanie pokraki .Wszystko to trąci chińszczyzną mimo polskich nalepek i nawet tu ludzie piszą że nie przeżyja one 40% tego co te DABY . O tramwajkach nawet nie wspomnimy zimne siedzeniaj ka taborety zawieszenie twarde jak z trabanta .W związku z powyższym aż dziwne to wszystko jest prywaciarzowi się opłaci a miastu nie?

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  2. x #1962768 | 46.112.*.* 28 mar 2016 10:30

    A tak naprawdę miasto chce sprywatyzować komunikację miejską.(transport autobusowy) I taka jest cała tego tak naprawdę filozofia

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

  3. xxxaxxx #1962738 | 88.156.*.* 28 mar 2016 09:07

    Później ten złom trafia do prywatnych przewoźników i po naprawie "bezpiecznie" jeżdżą nim pasażerowie.

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

  4. Złomiarz #1962732 | 188.146.*.* 28 mar 2016 08:35

    Ekonomicznie nieuzasadnione to jest trzymanie tego nieudacznika na stanowisku prezydenta ! Całą resztę da się jakoś naprawić.

    Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. :) #1962721 | 88.156.*.* 28 mar 2016 03:21

      Panie rzeczniku , A może by tak zamiast naprawa sie nie opłaca , lepiej by było , starsze pojazdy ze względu na sukcesywną wymianę na nowe są wycofywane z eksploatacji , i wystawiane są na przetarg otwarty itd .

      odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (20)
    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5