Tramwaj na Dworcowej i Pieczewie. Tak mogą wyglądać nowe linie tramwajowe w Olsztynie [ZOBACZ WIZUALIZACJE]
2016-03-03 14:03:54(ost. akt: 2016-03-03 14:53:09)
Nowe linie tramwajowe w Olsztynie budzą wiele emocji wśród mieszkańców. Do tej pory projektanci z Gdańska przygotowali trzy warianty, które mają połączyć Jaroty, Pieczewo i Nagórki z fabryką Michelin i Stadionem. Pieniądze na rozbudowę mają pochodzić ze środków unijnych.
Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska przygotowało wizualizacje wariantów nowych tras tramwajowych w Olsztynie, mających połączyć Jaroty, Pieczewo i Nagórki z fabryką Michelin i Stadionem. Koszt inwestycji to około 13-14 milionów złotych. Wszystkie odcinki łącznie liczyłyby ok. 10 km.
Zdaniem radnych tramwaj powinien pojechać jednak przez Nagórki (dziś żaden wariant tego nie przewiduje), bo po wprowadzeniu nowego układu komunikacyjnego, a więc likwidacji niektórych linii autobusowych, mieszkańcy mają nieco utrudniony dojazd do osiedla. Według propozycji, tramwaj powinien pojechać ulicami Wańkowicza i Murzynowskiego.
Poniżej wizualizacje wariantów nowych tras tramwajowych w Olsztynie. Jak się wam podobają?
Komentarze (122) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Dziwne Miasto #1945687 | 88.156.*.* 3 mar 2016 19:20
Tramwaje to krok wstecz. Biedne Kielce, które były mniejsze od Olsztyna rozwinęły siec drogową. Nowe ulice, estakady, wiadukty, kładki i przejazdy. Wybudowały obwodnicę i teraz są dużym rozwijającym się miastem. My mamy 2 metry linii tramwajowych, które nas zwijają do granic zadupia! Tylko rozbudowa sieci dróg i OBWODNICA pozwoli na rozwój tego miasta. Tramwaja to kolejne zadłużenie dla pokoleń i zero szans!
Ocena komentarza: warty uwagi (40) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
może jakieś analizy opłacalności? #1945670 | 95.90.*.* 3 mar 2016 19:00
Nieprawdopodobnie agresywne i podejrzane są naciski władz na budowę kolejnych linii tramwajowych. Nie mówię nie. Ale podejrzana jest dla mnie sytuacja, w której nie pojawiają się żadne merytoryczne argumenty za. Dokładnie tak samo lansowano Szymany, czy Termy Warmińskie. Po 5-10 latach dopiero okaże się, czy były to lokalizacje optymalne. Jednak nasuwa mi się stare pytanie: kto jest dla kogo? Władza dla ludzi, czy ludzie dla władzy. Dlaczego nie ma dialogu, argumentów, skoro jest tak dobrze, to dlaczego tak wiele osób mówi, że jest źle? Marudzą? A może wcale nie marudzą, tylko coś nie tak z tą demokracją w Olsztynie ...
Ocena komentarza: warty uwagi (31) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
Kierowca z Wrocławia #1945445 | 88.156.*.* 3 mar 2016 15:44
Dwa dni temu pierwszy raz byłem w Olsztynie. Macie fatalną organizację ruchu. Na lewoskręt przy galerii czekałem ponad 15min, a było przede mną tylko 5 samochodów. Na pustym skrzyżowaniu, gdzieś koło centrum czekałem ok 8min na zielone światło. Fatalnie jeździ się w tym mieście. Pozdrawiam
Ocena komentarza: warty uwagi (29) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)
ludzie na taczki z nim #1945419 | 88.156.*.* 3 mar 2016 15:26
mieszkańcy jarot nie chcą Żadnej WERSJI!!!!!!! kończ arbuz betonować miast
Ocena komentarza: warty uwagi (26) odpowiedz na ten komentarz
endrju #1945483 | 83.31.*.* 3 mar 2016 16:13
Zdania nie zmieniam. Jebać tramwaje!!!!
Ocena komentarza: warty uwagi (25) odpowiedz na ten komentarz