Jakie (nowe) linie tramwajowe w Olsztynie? Ruszają konsultacje

2016-02-16 10:30:59(ost. akt: 2016-02-16 11:09:51)

Autor zdjęcia: Bartosz Cudnoch

Olsztyńscy urzędnicy zapraszają mieszkańców miasta na konsultacje dotyczące planów uruchomienia nowych linii tramwajowych łączących m.in. Jaroty i Pieczewo z fabryką Michelin. Pierwsze spotkanie w tej sprawie już na początku marca.
Jak informują urzędnicy rozmowy o przedłużeniu trakcji będą realizowane na czterech płaszczyznach. Opinie zbierane będą na Platformie Konsultacji Społecznych, nie zabraknie spotkań z radnymi, z Platformą Ekomobilności Miejskiej oraz - co niezwykle ważne - dyskusji z mieszkańcami.

Pierwsze spotkanie z mieszkańcami odbędzie się 1 marca (wtorek) o godz. 17:00. Konsultacje odbędą się w Szkole Podstawowej nr 34 przy ul. Herdera, natomiast dzień później - 2 marca (środa) o godz. 17:00 w ratuszu, w sali 219.

Konsultacje dotyczyć będą planowanego połączenia Jarot i Pieczewa z fabryką Michelin oraz z węzłem przesiadkowym przy dworcu PKS/PKP. Poza tym rozbudowana i odpowiednio wyposażona ma być zajezdnia tramwajowa.

Gotowe są już dwa wariaty poprowadzenia trasy. W ciągu tygodnia powinna być przygotowana trzecia propozycja. Materiały te będą podstawą do dyskusji na temat inwestycji.

Teraz w Olsztynie jest ok. 21 km pojedynczego toru. Trzy linie łączą największe, sypialne osiedla ze Starym Miastem i dworcem oraz dworzec z Kortowem. Przy okazji inwestycji m.in. przebudowano lub wybudowano od nowa kilkanaście kilometrów dróg, zmodernizowano mnóstwo podziemnych instalacji.

mat. prasowe UM Olsztyn

Komentarze (136) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Nomad #1932766 | 77.253.*.* 16 lut 2016 11:20

    Konsultacje.... mydlenie oczu. I tak poprowadzą tak jak mają ustalone... Już doskonale wiadomo którędy mają przebiegać trasy.

    Ocena komentarza: warty uwagi (41) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. haj #1933153 | 217.99.*.* 16 lut 2016 18:02

      Tylko po co? Jakoś kontrargumentów przeciwko tezie, że 1 i 2 zastępowało nieistniejące 25, a 3 to taka o wiele gorsza 22, bo nie dojeżdżająca do końca kortowa tylko ocierająca je przy prawocheńskiego NIE MA. A likwidacja 24 (generałów), 15 (całe miasto), 2 (nagórki i zatorze), 34 (osiedlowe jaroty) to już nieistotne tematy? Przecież ta zmiana, o której tu pisze pogorszyła komfort jazdy przez wymuszone przesiadki i wydłużyła ogólny czas jazdy w najdotkliwszym punkcie, można rzec sercu komunikacji. Jaroty, Generałów - centrum dworzec oraz miejsca pośrednie. Oszacowałbym, że to dotyczy koło 25-40% mieszkańców miasta. Przecież to jest modernizacja na zasadzie zlikwidować dobre, później bohatersko przez lata marnując pieniądze podatników, paliwo wszystkich pojazdów (korki i remontowane drogi) i ogólnie rzecz biorąc zasoby ludzkie osiągnąć efekt gorszy niż w punkcie wyjścia. Nawet jeśli tu będzie jeździło 10 lini tramwajowych to co? Nie ma żadnych obiektywnych przesłanek uzasadniających jaka to korzyść dla kogokolwiek. A przecież taka rozbudowa to niesłychane korki, utrudnienia, strata czasu. Jaki problem ulepszyć komunikację puszczając jakiś dodatkowy autobus w miejscu gdzie go brakuje? Jaka choroba umysłowa wymusza stawianie pojazdu szynowego nad zwykłym? Przez 10 lat będziemy kopać całe miasto i ulepszać o 10% coś co zostało jednym ruchem zepsute o 50%. Dlaczego to co głupie ludzie przyjmują jako mądre? Domagam się argumentów na to, że jest lepiej, niż było. Jeśli takowe się nie pojawią tzn, że włodarze miasta to imbecyle lub hochsztaplerzy, bądź jedno i drugie. Taką "piękną" sondę zrobiliście i połowa ludzi była zadowolona z rewolucji, no to słucham. Wskażcie konkretnie co uległo poprawie? Politycy, urzędnicy zwolennicy tramwajów ktokolwiek - słucham.

      Ocena komentarza: warty uwagi (40) odpowiedz na ten komentarz

    2. wujek_bob #1932984 | 46.112.*.* 16 lut 2016 14:55

      Mam nadzieję, że ktoś się w końcu weźmie za tego uszatego ciecia z Ratusza za to, jaką krzywdę wyrządza temu pięknemu kiedyś miastu....

      Ocena komentarza: warty uwagi (39) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. Grzymek #1932833 | 83.6.*.* 16 lut 2016 12:18

        Połowę Olsztyna już zakorkowałem, teraz czas na drugą!!! He,he...

        Ocena komentarza: warty uwagi (34) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        1. qba #1932784 | 178.36.*.* 16 lut 2016 11:36

          proponuje żeby wszystkie linie przejeżdżały przez Brzeziny

          Ocena komentarza: warty uwagi (34) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

          Pokaż wszystkie komentarze (136)
          2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5