Czerwona fala dla piratów drogowych na skrzyżowaniach w Olsztynie. Społecznicy chcą wprowadzenia systemu All-Red

2015-12-03 14:22:10(ost. akt: 2015-12-03 15:07:31)

Autor zdjęcia: Grzegorz Czykwin

Stowarzyszenie Forum Rozwoju Olsztyna złożyło wniosek w sprawie wprowadzenia algorytmu sygnalizacji świetlnej All-Red na olsztyńskich skrzyżowaniach do Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie. Społecznicy w dokumencie podają kilka zasadniczych zalet takiego rozwiązania.
Wraz z uruchomieniem komunikacji tramwajowej w Olsztynie zostaną wydłużone godziny działania sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach w Olsztynie. Forum Rozwoju Olsztyna wnioskuje o zastosowanie w godzinach pozaszczytowych i nocnych algorytmu sterowania All-Red.

Domyślnym stanem wszystkich sygnalizatorów na skrzyżowaniach w systemie All-Red jest sygnał czerwony, wyświetlany przez cały czas, kiedy detektory na wszystkich wlotach i przejściach dla pieszych nie zgłaszają obecności pojazdu bądź pieszego. Kiedy którykolwiek detektor (pętla indukcyjna, kamera lub przycisk) zgłasza obecność pieszego bądź zbliżanie się pojazdu, natychmiast uruchamiana jest odpowiednia faza sygnalizacji. - Dzięki temu przejazd/przejście jest możliwe bez jakiejkolwiek zwłoki. Sterownik realizuje odpowiednie fazy kolejno, zgodnie ze standardowym algorytmem, pomijając fazy zbędne, a następnie powraca do stanu wyjściowego - czytamy w piśmie do ZDZiT.

Sterowanie w trybie All-Red, według społeczników z FRO, przynosi liczne korzyści, m.in.:
— zarówno pojazdy, jak i piesi, uzyskują sygnał zezwalający w najkrótszym czasie (zmniejsza się ryzyko, że przy „pustym skrzyżowaniu” kierowcy bądź piesi będą ignorowali wskazanie sygnalizacji, zwiększając ryzyko wypadku
— ułatwione jest generowanie dla pojedynczych pojazdów zielonej fali oraz zapewnianie priorytetu dla pojazdów komunikacji publicznej
— czerwone światło zniechęca kierowcę do przyspieszania przed skrzyżowaniem i zmusza go do ograniczenia prędkości; światło zielone przeciwnie – zachęca do przyspieszenia, żeby zdążyć przed zmianą światła na czerwone
— detektory zainstalowane na olsztyńskich skrzyżowaniach umożliwiają pomiar prędkości przejeżdżających pojazdów (możliwe jest opóźnianie wyświetlania zielonego światła pojazdom zbliżającym się do skrzyżowania zbyt szybko, a nawet celowe wywoływanie sygnału czerwonego po wykryciu zbyt szybkiego pojazdu)

Społecznicy przypominają raport serwisu korkowo.pl, według którego przeciętna prędkość jazdy samochodu
w Olsztynie w godzinach 19:00-23:00 wynosi 58 km/h, uzasadniającym tym raportem wprowadzenie systemu All-Red (miałby zmniejszyć tę prędkość i zapewnić większe bezpieczeństwo na drogach). Pisalismy o raporcie >>>> Olsztyn miastem najszybszych kierowców w Polsce, najwolniej jeżdżą we Wrocławiu.

Co myślicie o takim rozwiązaniu? Czekamy na komentarze.

Komentarze (86) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. www #1891427 | 88.156.*.* 28 gru 2015 10:37

    Jak zwykle. Banda idiotów i pseudofachowców.

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

  2. Kierowca bombowca #1873475 | 178.43.*.* 4 gru 2015 15:31

    Oddajcie skrzyżowania dla mieszkańców i wróćmy do zasady prawej ręki i wszyscy jadą na zielonym jak w całej Polsce! Auta stojące na czerwonym przy zielonym dla każdego po kolei emitują 200% wiecej spalin. I gdzie tu logika tramwajowa która ma niby dbać o czystość powietrza. Z jednej strony czysty transport z drugiej wszyscy stoją na czerwonych i emitują spaliny. Drodzy rządzący mieszkańcy nie sa debilami i znają zasady ruchu bez "inteligentnej sygnalizacji dla debili". Tam gdzie władza miesza sie najmniej tam wszystko idzie sprawnie. Jak tylko władza chce cos udoskonalić to zawsze spierd.....i! I tyle w temacie świateł!

    Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz

  3. olo #1873404 | 178.43.*.* 4 gru 2015 14:35

    Czy ktoś odpowiedzialny za ustawienie świateł na skrzyżowaniach celowo utrudnia życie mieszkańcom Nagórek? Jadąc Sikorskiego i chcąc skręcić (przed Galerią Warm) w lewo w Synów Pułku trzeba stać 3 zmiany świateł! To samo już za Galerią (w lewo w Wańkowicza). Poza tym dlaczego z tego sławnego już pasa "na wprost" przed Galerią, który po chwili nie wiadomo dlaczego zmienia się "tylko w lewo" I NIKT NIM PRAWIE NIE JEŹDZI nie można skręcić w lewo w Synów Pułku przed Galerią??? W godzinach szczytu stoją na nim 2-3 samochody ("na wprost" na Jaroty a obok po prawej dwa pasy też "na wprost" zajęte do Orlenu) czyli jest prawie niewykorzystywany! A można na nim dodać możliwość skrętu w Synów Pułku bo tam czeka w kolejce na jednym pasie-lewoskręcie kilkanaście samochodów! Czy jakiś cymbał się za to weźmie? Po co trzy pasy na wprost na Jaroty skoro kierowcy i tak jeżdżą tylko dwoma po prawej a w lewo w Synów Pułku jeden, krótki pas i w dodatku z zielonym palącym się kilka sekund??????????????????????

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz

  4. ALAN #1873349 | 81.190.*.* 4 gru 2015 13:40

    Jakim idiotą trzeba się urodzić, aby mieć takie pomysły?

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. MX #1873186 | 62.154.*.* 4 gru 2015 10:32

      Nie wiem skąd ten temat bo przecież sterowanie światłami w trybie ALL-RED jest w Olsztynie i to co najmniej w na kilku ulicach a już na pewno na Sikorskiego i Synów Pułku. Jakby nie jechać czy 30, czy 50, czy 60 zawsze się stoi na kilku światłach za każdym razem ;) A Szanownym Leśnym Dziadkom proponuję ciepłe kapcie i meliskę

      Ocena komentarza: warty uwagi (12) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

      Pokaż wszystkie komentarze (86)
      2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5