PORADNIK: problem z biletomatem? ZDZiT wyjaśnia, co robić i dlaczego tak się dzieje

2015-11-24 14:02:33(ost. akt: 2015-11-24 16:15:51)
Pierwsze biletomaty w olsztyńskich autobusach

Pierwsze biletomaty w olsztyńskich autobusach

Autor zdjęcia: KJM

Czy płatność tylko odliczoną kwotą lub nieaktywna opcja płatności gotówką wyglądają znajomo? Ile razy ktoś stojący obok w autobusie nie potrafił obsłużyć biletomatu? Ten artykuł powinien rozwiać wszelkie wątpliwości i pokazać, co zrobić w takich sytuacjach!
Biletomaty w olsztyńskich autobusach to wciąż nowość dla mieszkańców miasta. Ile razy zdarzyło się Wam lub byliście świadkami, że biletomat nie chciał przyjąć od kogoś gotówki lub ktoś nie umiał go obsłużyć? Na pewno niejednokrotnie. Kierowca na stwierdzenie, że biletomat nie chce sprzedać nam biletu, zdziwiony odsyła nas z powrotem do urządzenia twierdząc, że biletu nie sprzeda (bo od tego jest biletomat) albo idzie sam sprawdzić i dowiaduje się, że rzeczywiście jest tak, jak mówimy i w końcu nam ten bilet sprzedaje. Sytuacja trochę jak z Barei, ale nie jest to przecież wina kierowców, tylko sprzętu.

O to, dlaczego wyskakują na ekranie biletomatu wspomniane komunikaty, pytamy Pawła Pliszkę, rzecznika Zarządu Dróg Zieleni i Transportu w Olsztynie.

— Rzeczywiście, mamy sygnały od pasażerów, że są kłopoty z prawidłową pracą biletomatów w autobusach. Są też sytuacje, w których automat wyświetla komunikat „płatność tylko odliczoną kwotą” lub „nie jest aktywna opcja płacenia gotówką”. Te wynikają, w pierwszym przypadku, z braku monet do wydawania reszty lub w drugim, z zapełnienia selektora z monetami albo jego zablokowania — wyjaśnia Paweł Pliszka.

Dlaczego więc urządzenia te nie są stale uzupełniane i opróżniane? Według rzecznika ZDZiT, system jest cały czas wdrażany, a biletomaty nie są jeszcze serwisowane przez miasto, tylko przez wykonawcę systemu ITS. — Gdy urządzenia zostaną nam przekazane, zlecimy usługę firmie zewnętrznej. Uzupełnianie monet, ich wybieranie oraz obsługa biletomatów powinna przebiegać sprawniej — dodaje Pliszka i zaznacza, że w każdym przypadku awarii lub ograniczenia funkcji biletomatu pozostaje możliwość kupna biletu u kierowcy.




Komentarze (19) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Biletomat101 #1866287 | 88.156.*.* 25 lis 2015 21:53

    Bilet ulgowy: 1.45zł Wrzucam 1.50zł, reszty nie wydał - biletu nie kupiłem. Wrzucam 3x5gr jako 15gr i reszte 1.30 - bilet kupiony. Wrzucam znowu 1.50zł a maszynka reszty nie wyda i pieniądze przelatują. Więc pomimo faktu że automat ma 5gr na wydanie reszty, nie wyda jej, oraz uniemożliwi zakup biletu.

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

  2. akoo #1866118 | 164.126.*.* 25 lis 2015 19:07

    Kupiłem bilet. Na Dworcowej. Przyjął gotówkę. Wypluł bilet... mokry, bo - deszcz padał. :)

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

  3. hiszpan #1866081 | 81.190.*.* 25 lis 2015 18:34

    5 osob w kolejce do biletomatu w autobusie a pierwszej osobie kasa przelatuje a za plecami juz kontrolerzy i co robic? moze ktos taka sytuacje przewidzi moze monitorowac biletomat sa kamery w autobusach osobiscie wolalbym jechac na petle i odtworzyc nagranie w obecnosci kontrolera a nie placic mandatu za to ze biletomat nie dziala

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  4. ano #1865653 | 88.156.*.* 25 lis 2015 09:30

    Autobus przepełniony. Wsiadam środkowym wejściem i chcę kupić bilet. Wszystko idzie dobrze do czasu wrzucenia pieniędzy. Na szczęście przelatują przez maszynę i mogę je odzyskać. Przeciskam się do kierowcy i dowiaduję się, że on nie ma nic do biletomatów. Na szczęście sprzedaje mi bilet. Jechałem jednak 3 przystanki zanim skasowałem bilet. Na szczęście kontroli nie było. Bo jak wytłumaczyć, że to urządzenie nie ma do wydania 5 groszy. Zawsze kupuję bilet w kiosku, ale tu był przypadek, że nie miałem czasu. Panie Pliszka nie rób z nas idiotów swoim komentarzem. A dla mnie nauczka. Kupuję kilka biletów na zapas i je przy sobie noszę. Ale po zmianie cen i z tym miałem kłopoty. Bo musiałem dokupić bilet dodatkowy za 10 groszy.

    Ocena komentarza: warty uwagi (14) odpowiedz na ten komentarz

  5. Złomiarz #1865503 | 188.146.*.* 25 lis 2015 06:41

    Oto przyjazna komunikacja według Grzymowicza

    Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (19)
2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5