Pierwszy kurs testowy i koszty utrzymania tramwajów w Olsztynie

2015-11-17 19:45:55(ost. akt: 2015-11-18 10:04:32)

Autor zdjęcia: Przemysław Getka

Inwestycja tramwajowa w Olsztynie jest na ukończeniu. Obecnie trwają jeszcze prace przy ulicach Kanta, Witosa, Płoskiego oraz Sikorskiego. Niebawem po torach przejadą pierwsze testowe kursy tramwajów. O jednym się jednak nie mówi - o pieniądzach, czyli o tym ile będzie kosztowało utrzymanie olsztyńskich linii.
Według danych z Ratusza przypuszczalny termin wyjazdu dwóch szkoleniowych tramwajów, które będą jeździć jeszcze bez pasażerów, to druga połowa tego tygodnia. Jak poinformowała wczoraj Marta Bartoszewicz, rzecznik prasowy Urzędu Miasta, na czwartek zaplanowano spotkanie podsumowujące, w którym wezmą udział władze miasta i wykonawcy poszczególnych odcinków linii tramwajowej. Wtedy mają zostać podjęte ostateczne ustalenia, dotyczące tramwajowej premiery.

W mieście prowadzone są jeszcze gdzieniegdzie prace związane m. in. z infrastrukturą tramwajową - oznakowanie, wiaty przystankowe, czy też drogową. Wszystko ma być dopięte na ostatni guzik do pierwszej połowy grudnia, bo wtedy tramwaje mają ruszyć pełną parą.


Komentarze (41) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Tooopik #1877559 | 94.254.*.* 9 gru 2015 15:35

    Uwielbiam korki i trakcję w centrum ;)

    odpowiedz na ten komentarz

  2. kris #1860713 | 83.6.*.* 19 lis 2015 07:43

    Olsztyn nigdy nie bedzie Elblągiem, mieszkalem tam i teraz po 10 latach jak mieszkam w BetonCity to bedąc tam zmiany sa kolosalne na PLUS, co do całej trakcji i struktury linii tramwajowych sa bardzo rozbudowane, u nas no coz ,wszystko od DUPY strony , jedyny plus to modernizacja za KASE Unii sieci wod-kan , bo Grzymek jest za cienki , nawet Partyzantów nie jest w stanie wyremontowac .

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Ignacy #1860336 | 83.9.*.* 18 lis 2015 15:25

      Autorzyna próbuje porównać linię tramwajową w Elblągu do linii tramwajowej w Olsztynie względem kosztów utrzymania, zaznaczając iż linia w Elblągu jest trzykrotnie dłuższa. Chłopina (lub blondynka) nie kuma że kosztem utrzymania sa: amortyzacja, koszty spłaty kredytów, pożyczek, leasingu i innych pozyskanych kapitałów obcych plus stosowne odsetki od tych kapitałów. Doliczyć do tego trzeba koszty bieżącego utrzymania a więc koszty osobowe, energię, przeglądy, serwisowanie itp. Linie tramwajowe w Elblągu są od wielu dziesiątków lat ZAMORTYZOWANE, Elbląg nie zaciągał kredytów ani nie korzystał z innych form kapitału obcego (jeśli to w znikomej kwocie na bieżące inwestycje np zakup nowego wozu itp). Oznacza to ze w żadnym przypadku koszty Olsztyna nie będą korespondowały z kosztami w Elblągu. Najbardziej istotnym elementem jest koszt przejazdu jednorazowego. Inne przejazdy np. miesięczne są tylko pochodną tego przejazdu. Przejazd jednorazowy powinien zgodnie z kosztami wynieść kwotę DWUCYFROWĄ i to jest główny ból w projekcie tramwajowym. Zostanie wprowadzony bilet ogólny (tramwaj - autobus) tylko po to aby dwucyfrowy koszt przejazdu tramwajowego (ok. 5% pasażerów) pokryć podwyższeniem kosztu biletu autobusowego (95% pasażerów) np o 50 groszy. Podana informacja o obniżce biletów w praktyce nieużywanych jest zwykłą zmyłą Ratusza. I te sprawy trzeba czytelnikom GO wyraźnie pokazać.

      Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. do -ja #1860251 | 83.3.*.* 18 lis 2015 13:00

        jeszcze tramwaje nie wyjechały a ty już straszysz. To dziwne ale po twojej wypowiedzi wnioskuje że ktoś za pomocą jakieś maszyny precyzyjne jz zegermistrzowska wprawą wyciął ci kawałek mozgu.

        Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz

      2. ja #1860240 | 89.228.*.* 18 lis 2015 12:48

        konkurs: co tramwaj oberżnie pierwszej ofierze? a) rękę b) nogę

        odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        Pokaż wszystkie komentarze (41)
        2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5