Osiem wariantów na poprawę ul. Partyzantów. Który najlepszy?

2015-09-13 08:00:00(ost. akt: 2015-09-12 21:04:12)
Na ostatnim spotkaniu w sprawie przebudowy ul. Partyzantów projektanci przedstawili warianty przebudowy ulicy i terenów przy dworcu

Na ostatnim spotkaniu w sprawie przebudowy ul. Partyzantów projektanci przedstawili warianty przebudowy ulicy i terenów przy dworcu

Autor zdjęcia: Beata Szymańska

Trwają zarządzone przez prezydenta miasta konsultacje społeczne w sprawie przebudowy ulicy Partyzantów. Podczas pierwszego spotkania projektanci przedstawili warianty dla tej jednej z najbardziej zdewastowanych ulic w mieście.
Pod koniec sierpnia tego roku rozpoczęły się już czwarte konsultacje z mieszkańcami Olsztyna. Na sali pojawiły się także władze miasta i projektanci, którzy przedstawili warianty przebudowy ulicy i terenów przy dworcu. W obu przypadkach projektanci przygotowali po cztery koncepcje dla ulicy, którą w dobę przejeżdża 15-20 tys. samochodów.

Trzy z zaproponowanych koncepcji zakładają budowę czterech pasów ruchu. Z tą jednak różnicą, że ruch samochodów osobowych ma się odbywać tylko po jednym pasie w każdą stronę. Pozostałą część Partyzantów zajmą autobusy. Warianty różnią się przede wszystkim umiejscowieniem buspasów. Jeden zakłada budowę na skrajnych, drugi na wewnętrznych pasach.

Jeżeli zostałby wybrany czwarty wariant, buspasy również pojawiłby się na skrajnych pasach. Tyle że dopuszczony byłby na nich ruch rowerowy, a ścieżki rowerowe powstałyby jedynie w rejonie skrzyżowania z ul. 1 Maja i pl. Bema.

W trzech pozostałych przypadkach ścieżka rowerowa do pl. Bema znalazłaby się po tej samej stronie, co OBN. Oprócz tego ma powstać kilkadziesiąt parkingów przy ul. 1 Maja i Partyzantów.

Jeden z wariantów zakłada budowę trzech pasów ruchu: dwa dla samochodów i środkowego, 3,5-metrowego dla autobusów. To pomysł holenderski. — W godzinach porannych ruch autobusów po buspasie odbywałby się w kierunku pl. Bema, a w godzinach popołudniowych w kierunku ul. 1 Maja. W kierunkach przeciwnych ruch autobusów odbywałby się pasem ogólnym, a sterowanie kierunkiem ruchu buspasa za pomocą oznakowania poziomego oraz pionowego — wyjaśniał Wojciech Okoń, główny projektant.

Niezależnie od wyboru koncepcji, projekt zakłada ponadto przebudowę ul. 1 Maja od ul. Partyzantów do przejścia pod torami kolejowymi. — Oprócz sześciometrowej jezdni, chodników i parkingów, znajdzie się tam plac do zawracania — mówił Wojciech Okoń.

Do tej uwagi mają się odnieść projektanci. Podobnie zresztą jak do tej, że na odcinku od pl. Bema do dworca nie pomyślano o... przejściu dla pieszych.

Projektanci stworzyli także trzy koncepcje parkingu między ul. Partyzantów a torami kolejowymi. Kolejne przedstawione przez projektantów warianty dotyczą odcinka między pl. Bema a skrzyżowaniem ulic Lubelskiej i Przemysłowej, uwzględniające planowaną budowę Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego. Dwie koncepcje dotyczą m.in. budowy buspasów po zewnętrznej stronie jezdni, jedna po wewnętrznej stronie w kierunku dworca, a w kierunku przeciwnym po zewnętrznej, i jedna na wewnętrznych pasach.

W ostatnim przypadku ruch po węźle przesiadkowym miałby się odbywać po pasach wspólnych dla autobusów i samochodów. Przedstawiciele Forum Rozwoju Olsztyna zaproponowali, żeby od pl. Bema do dworca ruch był dostępny tylko dla autobusów.

Dwa ostatnie warsztaty poświęcone przebudowie ul. Partyzantów odbędą się 18 i 29 września w OBN. Początek o godz. 17.

mp

Komentarze (32) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. xyz #1816649 | 89.228.*.* 17 wrz 2015 14:38

    Bus pasy dobre w dużych miastach inaczej działanie jest zupełnie odwrotne Pstrowskiego to najlepszy przykład ,czy to jedyny sposób na Unijne srebrniki .Urzędnicy ruszcie głowami tak z sercem przez całą dobę niech główka pracuje jak na swoim .W ostateczności bus pas od 7.00 do 8.00 w pozostałych godzinach dostępny dla wszystkich .

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  2. trta #1815046 | 217.99.*.* 15 wrz 2015 12:23

    Znaczy drzewa na Partyzantów do wyrębu w 100% ? Co nie betoniarze ?! Zielony Olsztyn haha ! A chodzi tu o wpuszczenie tranzytu i domknięcie trasy 51 po linii Kętrzyńskiego -Wojska Polskiego . Czyli piekło na Partyzantów .

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

  3. asd #1814906 | 193.239.*.* 15 wrz 2015 09:46

    Unia nie dołoży się do ulicy bez buspasów/tramwajów. A to jest 85%.

    odpowiedz na ten komentarz

  4. oszusci nawet na portalu #1814448 | 88.156.*.* 14 wrz 2015 15:35

    plusuje komentarz odswiezam stronę i nawet sie nie wyswietlaja.... alez wam nie na reke prawda w oczy. NIKT NIE CHCE KOLEJNYCH BUSPASÓW! Tym bardziej na partyzntów. zamiast ułatwić zycie mieszkancom.. tylko je utrudniacie.... Ratusz zaraz zminusuje :)

    Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Ciekawski #1814301 | 79.187.*.* 14 wrz 2015 11:51

      A dlaczego niektóre komentarze mają wyłączoną możliwość oceniania. Później zostaną wygaszone jako komentarze o niskiej ocenie. Czyżby były niewygodne?

      Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      Pokaż wszystkie komentarze (32)
      2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5