„Avengers: Czas Ultrona” w kinie. Rozmawiamy z olsztynianinem, który robił do niego efekty specjalne!

2015-05-09 11:00:00(ost. akt: 2015-05-09 11:15:29)

Autor zdjęcia: flickr.com

W piatek do kin w Polsce wszedł film zrealizowany na podstawie komiksu z Universum Marvela — „Avengers: Czas Ultrona”. Nad efektami specjalnymi tej superprodukcji pracował 25-letni Piotr Skiejka, uczeń olsztyńskigo plastyka, który obecnie mieszka w Londynie.
— Praca nad efektami specjalnymi to grupowa burza mózgów czy samodzielne dłubanie poszczególnych klatek?
— Przy dużych produkcjach każdy ma swój element, nad którym pracuje. Jest to zwykle bardzo długi proces od ppracy koncepcyjnej do finalnych ujęć w całym obrazie. Zdarza się, że dostaję ujęcie, przy którym odpowiadam za większość elementów w nim zawartych.

— Dostajecie taki surowy materiał, w którym są tylko aktorzy i nic więcej?
— Dokładnie tak, oglądamy bardzo surowy materiał. Głównie są to ujęcia z aktorami na green screenach z elementami scenografii. Analizujemy, co w danej sekwencji jest do wykonania i zabieramy się do pracy.

— Ile osób pracuje nad takim filmem jak „Avengers: Czas Ultrona”?
— Biorąc pod uwagę wszystkie studia, które pracowały przy tym filmie, myślę, że około 800 osób, jeżeli chodzi tylko o postprodukcje.

— Jesteś w napisach końcowych nowej superprodukcji na podstawie komiksu Marvela?
— Tak

— Ile trwa praca nad takim hitem kinowym?
— Trudno określić czas pracy, zwykle około roku. Nie każdy spędza tyle czasu przy danym projekcie. Czasami pracuje się przy kilku naraz. Przykładowo przy „Oblivion” było to około roku i potem kilka miesięcy na postprodukcję. Od developmentu po prace nad ujęciami.

— Pracowałeś również przy bardzo popularnym serialu „Gra o tron”. Czym się zajmowałeś przy produkcji telewizji HBO?
— Przy „Grze o tron” pracowałem w Pixomondo w Niemczech. Dostałem kilka ujęć, interakcje wraków statków z płaszczyzną wody. W tym studiu głównie zajmowałem się symulacją wody.

— Jak trafiłeś do branży postprodukcji i efektów specjalnych?
— To bardzo długa historia. Przygodę z grafiką 3D rozpocząłem około 10 lat temu. Przełomowy moment był wtedy, kiedy zainteresowałem się tym, jak powstają gry. Mama kupiła mi gazetę, w której była płyta z programem Truespace. Wymodelowałem pierwszy samochód. Później krok po kroku przechodziłem dalej. Masa porażek, ale warto było. I po tej długiej przeprawie kilka lat temu dostałem się do warszawskiego studia animacji Human Ark. Tam dopiero zostałem ukierunkowany na „właściwą ścieżkę”. Po dwóch latach wylądowałem w Stuttgarcie w studiu Pixomondo. Tam pracowałem przy pierwszym dużym filmie Oblivion.

Michał Krawiel

Komentarze (3) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. kameleon #1735995 | 188.116.*.* 17 maj 2015 10:20

    Już jest cały film po polsku! Avengers: Czas Ultrona dubbing PL zobacz lub pobierz: == http://premiery.ga/avengers == http://premiery.ga/avengers

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  2. Kevinus #1733600 | 83.13.*.* 13 maj 2015 12:48

    Wielki szacunek dla Ciebie, mogę się tylko domyślać ile pracy musiałeś włożyć w to żeby być tam gdzie jesteś.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  3. tomek #1732084 | 83.25.*.* 11 maj 2015 14:13

    TYLKO TU AVENGERS- CZAS ULTRONA DOSTEPNY W NAJLEPSZEJ JAKOSCI www.avengershd.esite.pl

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5