Będą kierowali tramwajami w Olsztynie. Uczą się w Toruniu

2014-11-21 12:01:52(ost. akt: 2014-11-22 11:45:24)

Autor zdjęcia: Wizualizacja UM Olsztyn

Chociaż tramwaje zaczną wozić mieszkańców Olsztyna dopiero za rok, to już trwa szkolenie osób, które będą w przyszłości nimi kierowały.

Motorniczymi w olsztyńskich tramwajach będą kierowcy, którzy teraz prowadzą autobusy komunikacji miejskiej. — Pierwsi już odbywają szkolenie na motorniczych w Miejskim Zakładzie Komunikacji w Toruniu. Grupa jest tam od 3 listopada. Obecnie szkoli się tam praktycznie w jeździe tramwajem pięć osób — mówi Przemysław Kaperzyński, rzecznik Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Olsztynie.



Na razie nie wiadomo, ilu będzie motorniczych. Ich liczba będzie wynikała z zapotrzebowania określonego rozkładem jazdy. — Przeszkoleni pracownicy będą angażowani do pracy jako kierowcy autobusów lub motorniczy tramwajów. W zależności od założeń rozkładów jazdy — dodaje Kaperzyński.



Według wcześniejszych założeń tramwaje na najbardziej uczęszczanej linii między Wysoką Bramą a Jarotami będą kursował średnio co 6-8 minut. Do każdego z nich wejdzie ok. 200 pasażerów.

rb

Komentarze (36) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. nie narzekajcie #1573911 | 89.228.*.* 24 lis 2014 20:34

    Tramwaje będą jedynym transportem, który będzie jeździł po równych, gładkich szynach. jeżdżąc autobusem wszyscy czujemy każdą nierówność na drodze

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  2. olsztyniak38 #1572264 | 46.77.*.* 24 lis 2014 08:04

    Teraz wygra Grzymowicz. Niestety. Ale już po następnych wyborach samorządowych będziemy demontować tramwaje. Po prostu będą przynosić ogromne straty. Pamiętajcie o tym, że do tych tramwajów trzeba będzie dokładać. Szczególnie pamiętajcie jak Grzymowicz będzie podnosić podatki, wieczyste lub powięszać strefę postoju albo kupi nowy fotoradar.

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. maniac #1571162 | 178.235.*.* 23 lis 2014 17:13

      Nie można zrobić nic bardziej idiotycznego niż zwężenie ulic do jednego pasa w centrum miasta. Poza tym nie ma żadnej lini na trasie Michelin Towarowa Lubelska gdzie do pracy dojeżdza ogromna ilość mieszkańców. Dlaczego ? A jeśli tramwaje mają jeżdzić tylko po to żeby jeżdzić to nie ma to najmniejszego sensu.

      Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

    2. Www #1571129 | 83.24.*.* 23 lis 2014 16:59

      Ludzie jak macie za dużo wolnego czasu lub wielkie ego idzcie na spacer, zróbcie herbatę, przeczytajcie książki a nie banda ludzi "coś kiedyś widząca" lub nawet kiedyś nawet jeździła w tramwaju, komentuje teraz rozwój nowego środka transportu i przy tym wlewa swoje żale

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-3) odpowiedz na ten komentarz

    3. Spoko #1570779 | 93.115.*.* 23 lis 2014 14:09

      Wypadkowość postoju tramwaju na środku ulicy, jak będzie np. na Kościuszki i wysadzenie ludzi prosto na jezdnie, wynosi tylko jakieś 0,0001 czyli 1 amator tramwaju na 10000 będzie miał pecha i jakiś słoik zrobi mu z rzyci garaż. No na początku, póki miejscowi też się połapią oco kaman i czemu ten tramwaj staje nagle po środku ulicy, może troszkę większa. Ale czyż te marne kilka ofiar tygodniowo czy też miesięcznie nie jest warte szczytnego celu, jakim jest jazda klasy robotniczo-chłopskiej tramwajem? Czyż piewcy obecnego rozwoju miasta nie poświęcą dla niego swojej progenitury?

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      Pokaż wszystkie komentarze (36)
      2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5