Ruszyła budowa linii tramwajowej. Utrudnienia potrwają rok

2014-09-02 12:51:00(ost. akt: 2014-09-02 15:00:51)
Do września 2015 roku potrwają utrudnienia związane z budową odcinka linii tramwajowej w Olsztynie. W poniedziałek ruszyły już roboty drogowe na ul. Witosa. Prawdziwe utrudnienia zaczną się jednak dopiero 8 września.
Od poniedziałku (1 września) zmieniła się organizacja ruchu na ul. Witosa. Robotnicy pracujący nad odcinkiem A linii tramwajowej zajęli jeden pas jezdni na odcinku od ul. Kanta do ul. Płoskiego. Drogowcy proszą o wyrozumiałość i zachowanie szczególnej ostrożności. Poniżej schemat zmian.

Obrazek w tresci

Piesi, rowerzyści i kierowcy będą musieli uzbroić się w jeszcze większą cierpliwość od 8 września. Wtedy bowiem rozpoczną się prace na al. Sikorskiego. Robotnicy zajmą poszczególne pasy lub fragmenty jezdni.

Prace budowlane związane z budową odcinka A, obejmującego ul. Witosa, Płoskiego, Sikorskiego i Tuwima, mają się zakończyć do września 2015 roku.

red.

Komentarze (53) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. J.P. #1482133 | 88.156.*.* 10 wrz 2014 22:41

    Jedna z ważniejszych inwestycji w mieście i ostatnia być może okazja wykorzystania środków unijnych na ten cel. A zysk? Komfortowy transport mieszkańców wspomagajacy komunikację autobusową w dużym mieście, jakim jest Olsztyn. Miasto jest zbyt zatłoczone samochodami osobowymi w godzinach szczytu, nie pomoże tu obwodnica a prawidłowo rozwinięta komunikacja miejska. Samochodów będzie przybywać, korki się wydłużą. Mieszkańcy miasta muszą mieć alternatywę w postaci dobrej komunikacji miejskiej, aby dotrzeć do pracy i innych miejsc. Dlaczego tramwaj? Cichy w porównaniu z autobusem w środku i na zewnątrz, duży komfort jazdy, klimatyzacja, u nas na znaczących odległościach będzie poruszał się poza jezdnią, duże mozliwości przewozowe. Obecna trasa jest dobrze wybrana, bo wspomaga największy przepływ mieszkańców w tym kierunku. Tych, którzy tak bardzo boją się tego środka lokomocji zachęcam do odwiedzenia Gdańska i innych mniejszych miast, gdzie on funkcjonuje. Tam państwo uzyskacie odpowiedż, dlaczego rozwija się ten rodzaj komunikacji, a nie likwiduje. Mieszkancy by na to nie pozwolili. Nie można zmarnować tej inwestycji w rozwoju naszego miasta. Z drugiej strony, po co w Warszawie metro, nie lepiej korzystać z samochodu. A może warto zobaczyć ile ludzi z niego korzysta i dlaczego. Olsztyn to nie Warszawa, ale zasada korzystania z komunikacji miejskiej jest taka sama. Oni nie zmarnowali swojej okazji w rozwoju miasta.

    odpowiedz na ten komentarz

  2. mieszkaniec #1475877 | 193.243.*.* 3 wrz 2014 13:48

    Dziwnym zbiegiem okoliczności termin zamknięcia ulic dotkniętych główną (i chyba ostatnią) inwestycją prezydenta został ustawiony dopiero po otwarciu Galerii Warmińskiej. A przecież przez dwa dni wolne mieszkańcy mogliby już wybrać zbudowane objazdy i wybrać najbardziej dla nich optymalne. Przypadkiem też obok GW nie ma obecnie zaplanowanych żadnych prac powodujących utrudnienia dla mieszkańców dotarcie do GW. No może poza jednym - ktoś mądry od ulic zdecydował, że będzie jedne wąski wjazd od strony Reala i jeden szeroki wyjazd na Tuwima. Moje gratulacje.

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  3. Kacper #1475805 | 83.3.*.* 3 wrz 2014 12:28

    Trabant był zemstą Honeckera, a tramwaje w Olsztynie zemstą Grzymowicza.

    odpowiedz na ten komentarz

  4. Kacper #1475767 | 212.160.*.* 3 wrz 2014 11:43

    Kwota dopłat z budżetu Olsztyna - zakładam, że przypadkiem miasto nie straci obiecanych dotacji z Brukseli - wystarczy na nową nawierzchnię na ponad 100 kilometrach ulic dwujezdniowych! Razem z malowaniem pasów! (Przy trwałości 10 lat i faktycznej ilości kilka razy mniejszej mamy zapewnione środki na dobre nawierzchnie przez pół wieku). A w kolejnych latach roczne koszty wegetacji systemu tramwajowego nie będą niższe od wyliczanych przez Ratusz kosztów modernizacji 5 km ulic!

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  5. Gazoport Szymany #1475751 | 212.160.*.* 3 wrz 2014 11:23

    Dobrze, że na Witosa będą tramwaje. Linie autobusowe byłyby tam zbyt drogie z uwagi na nietypowe (olsztyńskie) ceny słupków z rozkładami jazdy.

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-5) odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (53)
2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5