Objazdy pomogą kierowcom dojechać do centrum Olsztyna

2014-08-29 11:04:10(ost. akt: 2014-08-29 11:42:19)

Autor zdjęcia: Bartosz Cudnoch

Przebudowa alei Sikorskiego w Olsztynie i budowa wzdłuż niej linii tramwajowej sprawi, że niestety przez pewien czas wyjazd mieszkańców z Pieczewa, Jarot i osiedla Generałów będzie utrudniony. Ale jest dobra wiadomość. Miasto przewidziało objazdy, które pozwolą sprawnie dostać się do centrum Olsztyna. Prace przy drogach zastępczych trwają już w najlepsze.
Za inwestycję na ulicach Witosa, Płoskiego, Tuwima i przede wszystkim alei Sikorskiego odpowiada firma Skanska. To właśnie ona ma za blisko 150 mln zł przebudować ten odcinek i położyć wzdłuż niego linie tramwajowe. Wykonawca ma na to wszystko maksymalnie 400 dni licząc od czasu podpisania umowy z miastem. Ostateczny termin mija więc dokładnie 23 września przyszłego roku.

Połączenie Krasickiego z ulicą Pstrowskiego


Niestety, żeby później mogło być lepiej, najpierw musi być trochę... gorzej. Największym problemem będą zdecydowanie utrudnienia przy wyjeździe ze swoich osiedli mieszkańców Jarot, Pieczewa i Generałów. Dlatego jednym z warunków, jakie przed wykonawcą postawił ratusz, jest wybudowanie w pierwszej kolejności dróg uzupełniających, które tę niedogodność chociaż częściowo zniwelują. Ratusz zapewnia, że prawdopodobnie już od drugiego tygodnia września (zanim rozpoczną się roboty na alei Sikorskiego) kierowcy będą mogli skorzystać z dwóch objazdów.

Pierwszym będzie połączenie ulicy Krasickiego z ulicą Pstrowskiego przez teren byłego poligonu wojskowego i Piękną Górę (w okolicach masztu TV). Kierowcy chcący np. dojechać z Jarot to centrum, będą musieli skręcić z ulicy Krasickiego — kilkaset metrów przez Carrefourem na wysokości Liceum Ogólnokształcącego nr 5 — w prawo w leśną drogę. Obecnie trwa tam budowa ponad 1,5-kilometrowej drogi asfaltowej. Samochodem wyjedziemy aż przy ulicy Pstrowskiego, tuż obok ogródków działkowych i mniej więcej na wysokości tablicy „Olsztyn wita”.

Przez Brzeziny albo przez Bartąg


Kolejny objazd przygotowano przede wszystkim z myślą o mieszkańcach osiedla Generałów, którzy mogą mieć problemy z wyjazdem przez aleję Sikorskiego, gdzie na czas budowy otwarta dla ruchu będzie tylko jedna nitka jezdni. Drugim objazdem w tej części miasta będzie więc połączenie osiedla przez Brzeziny z aleją Warszawską. Przebieg drogi uzupełniającej dokładnie będzie przebiegał od ulicy Generała Maczka (przy Przedszkolu Miejskim nr 5) do ulicy Szostkiewicza. Tam na całej długości tymczasowa droga będzie wyłożona betonowymi płytami. Po ulicy Szostkiewicza kierowcy pojadą jeszcze ulicą Kalinowskiego.

Długość tej trasy to ok. 1,3 kilometra. Tam prace związane z przygotowaniem drogi również już trwają. Kierowcy będą musieli jednak pamiętać o jednej bardzo ważnej rzeczy: ruch na tym objeździe będzie jednokierunkowy! Przez osiedle Brzeziny będą mogli pojechać wyłącznie w stronę centrum, w drodze powrotnej trzeba będzie skorzystać z alei Sikorskiego, ulicy Krasickiego lub drogi prowadzącej przez dawny poligon.

Olsztynianie z tej części miasta będą mieli jednak jeszcze jedną alternatywę. Będzie nią wyremontowana droga prowadząca od ulicy Bartąskiej przez Bartąg do alei Warszawskiej, którą przystosowano do tego dzięki porozumieniu prezydenta Olsztyna i starosty olsztyńskiego.

erbe

Źródło: Gazeta Olsztyńska

Komentarze (33) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. mm #1472426 | 89.228.*.* 29 sie 2014 13:21

    A może lepiej w Olsztynie (przynajmiej na czas budowy) zrobić darmową komunikację miejską...? Od 1 stycznia w Żorach zrobiono darmową komunikację miejską i wszystkie korki zniknęły. Można ulicami śmigać, prawie pusto. Miasto dokupiło autobusów, zwiększyło częstotliwość kursowania i są za darmo. Ludzie przesiedli sie do autobusów. Autobusy zaczęły nawet szybciej jeździć bo nie ma korków. Czas przejazdu autobusem skrócił się np z 45 min do 30 min. W Żorach najpierw wszyscy krytykowali darmowe (nim wprowadzono) a teraz wszyscy zadowoleni i wychwalają prezydenta miasta i radnych

    Ocena komentarza: warty uwagi (16) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. ja #1472359 | 37.8.*.* 29 sie 2014 11:50

      I znowu nikt nie pomyślał. Przecież można by wprowadzić ruch przez Brzeziny na zasadzie SZCZYTU. Rano z Jarot, a Przy powrotach np. od 12,30 W stronę Jarot!! Proste rozwiązanie!!!! Ale czy ktoś o tym pomyślał? NIE BO PO CO!!!

      Ocena komentarza: warty uwagi (14) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (4)

      1. Olsztyniak #1472389 | 83.12.*.* 29 sie 2014 12:23

        Uff. Jak dobrze, że już nie mieszkam na Jarotach. Okropna dzielnica, beton, hałas i szpetostwo a do tego jeszcze te poranno-popołudniowe korki.

        Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

        1. te tramwaje #1472378 | 83.16.*.* 29 sie 2014 12:13

          to potrzebne ale chyba arbuzowi, piszą ze z komunikacji miejskiej skorzystało w zeszłym roku 1,1 mln osób mniej ale co tam 400 mln wyrzuci się na tramwaje. ten kto pisał wniosek o dofinansowanie i przeprowadzał analizy chyba był z innej planety ale z drugiej strony skoro premier za doprowadzenie kraju na skraj bankructwa dostanie posadę w Brukseli to czego się czepiać.

          Ocena komentarza: warty uwagi (12) odpowiedz na ten komentarz

        2. . #1472385 | 178.36.*.* 29 sie 2014 12:19

          Powrót studentów + rozkopanie ul. Sikorskiego, ale będą piękne korki, nie mogę się doczekać. Współczuję tym jadącym o 7-8 rano.

          Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz

        Pokaż wszystkie komentarze (33)
        2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5