Popularne artykuły

Gdzie będą przystanki tramwajowe? Zobacz mapę

2012-07-25 10:32:33 (ost. akt: 2012-07-25 10:46:27)

Ustalone zostały niemal wszystkie ostateczne lokalizacje przystanków na trasie olsztyńskich tramwajów - informują urzędnicy.

Gdzie będą przystanki tramwajowe? Zobacz mapę
Szesnaście przystanków na trasie głównej, cztery na trasie prowadzącej do Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego oraz dwa przy odgałęzieniu do Wysokiej Bramy. Łącznie daje to 22 przystanki. Tak wyglądały początkowe ustalenia w sprawie przystanków na trasie linii tramwajowej.

Jednak ich liczba i lokalizacja uległy zmianie. Jak zaznaczają urzędnicy z olsztyńskiego ratusza, przy tworzeniu nowej listy miejsc, w których zatrzyma się tramwaj, uwzględniono wiele z postulatów zgłaszanych przez mieszkańców Olsztyna podczas ubiegłorocznych konsultacji społecznych.

Jak wygląda niemal ostateczna lista przystanków i ich lokalizacja? O wcześniejszych ustaleniach pisaliśmy tutaj: Gdzie wsiądziesz do tramwaju? Sprawdź mapę przystanków

Zaczynając od północy:

1. Przystanek początkowy tramwaju koło Dworca Głównego przesunięty zostanie w kierunku ulicy Kościuszki. Pierwotnie miał się znaleźć u wlotu ulicy Lubelskiej, na wysokości dworca autobusowego PKS i stacji benzynowej Statoil, ale podczas konsultacji społecznych część mieszkańców domagała się zmiany jego lokalizacji. Obok dworca PKS pozostaną tory, na których tramwaje będą czekały po zakończeniu jazdy na zmianę kierunku i początek jazdy w drugą stronę.

2. Zrezygnowano z przystanku przy skrzyżowaniu ulic Kościuszki i Kętrzyńskiego.

3. Kolejny – tak, jak dziś dla autobusów – umieszczony będzie przed budynkiem szkoły muzycznej przy skrzyżowaniu ulicy Kościuszki z placem Pułaskiego.

4. Trzeci przystanek na głównej linii znajdzie się z tyłu budynku Urzędu Marszałkowskiego (dawnej dyrekcji kolejowej) – na ulicy Kościuszki, za skrzyżowaniem z aleją Piłsudskiego.

5. Kolejne przystanki zgodnie z wcześniejszymi planami umieszczone zostały przy nowej, mającej powstać ulicy Obiegowej – przy skrzyżowaniu z Żołnierską (przy biurowcu Sanepidu, w okolicy Szpitala Wojewódzkiego) oraz u zbiegu z ulicą Pstrowskiego i aleją Sikorskiego (przy LO VI).

6. Przy alei Sikorskiego tramwaj zatrzyma się za skrzyżowaniem z ulicą Dywizjonu 303, przed i za skrzyżowaniem z ulicami Synów Pułku i Tuwima (podwójny przystanek sugerowali mieszkańcy jako ułatwienie przesiadek na rozpoczynający się tu odcinek do Kortowa), przed hipermarketem Real oraz przy ulicy Andersa. Ten ostatni przystanek to także efekt próśb mieszkańców, którzy sugerowali, że przy Andersa korzystać będzie z niego więcej osób niż w pierwotnej lokalizacji bliżej skrzyżowania z ulicami Minakowskiego i Jarocką. Zmiana ma spowodować, że do przystanku niedaleko będą mieli także mieszkańcy północnej części Osiedla Generałów.

7. Następne przystanki znajdą się wzdłuż nowych ulic – Płoskiego i Witosa. Pierwszy przy skrzyżowaniu z ulicą Wilczyńskiego i aleją Sikorskiego, drugi już na Witosa, za skrzyżowaniem z Płoskiego, kolejny przy Janowicza i Laszki, a końcowy przy Kanta.

8. Z planów zniknął przystanek na wysokości ulicy Myszki Miki, bo znajdowałby się za blisko dwóch ostatnich i spowolniłoby to tramwaj, wydłużając niepotrzebnie czas jego przejazdu.

9. Przystanek na rogu Płoskiego i Witosa został nieco odsunięty od skrzyżowania, by nie znalazł się bezpośrednio pod oknami budowanego właśnie bloku – tramwaje zatrzymają się przy Witosa na wysokości ślepej od niedawna ulicy Jarockiej.

10. Na odnodze prowadzącej do Starego Miasta zaplanowano dwa przystanki – pierwszy na alei Piłsudskiego, u wylotu Dąbrowszczaków, przed dawnym Pedetem (Dukatem) i centrum handlowym Alfa; drugi obok Wysokiej Bramy.

11. Na odcinku prowadzącym wzdłuż ulicy Tuwima do Kortowa przystanki będą trzy: pierwszy na Pozortach, za skrzyżowaniem z ulicami Wawrzyczka i Nowaka; drugi – przy skrzyżowaniu z Iwaszkiewicza, przy supermarkecie Lidl; końcowy – przed skrzyżowaniem z aleją Warszawską.

Mapa przystanków (kliknij, żeby powiększyć)

Komentarze 62 pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj swój komentarz

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

  1. werty #955028 | 89.228.*.* 16-01-2013 18:22

    Dlaczego w 1965 zlikwidowano , bo zakłócały media a było tylka jedno

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. Jk69 #757913 | 88.156.*.* 26-07-2012 22:03

    Myślę, że nadziemny pociąg miejski był by znacznie lepszym pomysłem i było by jak w Chicago.

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. Livio #757072 | 46.113.*.* 26-07-2012 10:30

    Gdyby tak pociągnęli linię aż do Starego Dworu, to bym się cieszył - tramwajem szybciej dojechałbym na WMiI UWM-u niż autobusem...

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  4. mieszkaniec gutkowa #756804 | 83.9.*.* 25-07-2012 23:42

    Wszystko się dzieje w centrum, albo nadórki - jaroty . Nic sie nie dzieje w druga stronę. Do gutkowa jeżdżą tylko 2 autobusy i to co 30 min. a na jaroty i nagórki kilkanaście innych autobusów i to co 5 min. Wiec lepiej zrobić jeszcze większe korki tam gdzie i tak jest wszystko, niż tak gdzie nie ma nic.

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. mdmbgn #756755 | 83.9.*.* 25-07-2012 22:40

      a gdzie linia do gutkowa? co z redykajnami? jak długo Ci ludzie muszą się tłoczyć starymi, śmierdzącymi konserwami? najlepiej jest zbudować linie tam, gdzie nie trzeba, byleby się pochwalić, że mamy tramwaje jak w innych wielkich miastach, tylko szkoda, że nie mamy takich samych zarobków,dostępu do kultury i władzy, która nie wyrzuca pieniędzy do śmietnika

      ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. zadupianin #756687 | 88.156.*.* 25-07-2012 21:39

        Jak tramwaj przywiezie mnie o piątej rano do pracy pod mój biurowiec to przysięgam,że sam osobiście porzucę samochód wprost pod szyny tramwajowe i przerzucę się na tramwaj.

        Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

      2. mario #756666 | 83.11.*.* 25-07-2012 21:23

        Nie mieszkam na zatorzu ale zatorze jak szczekało dupami tak bedzie szczekac dalej.

        ! - + odpowiedz na ten komentarz

      3. weron #756647 | 164.126.*.* 25-07-2012 21:13

        Ktoś ma interes w uciszaniu mieszkańców : http://olsztyn.wm.pl/107196,Olsztyn-stoi -Kto-znalazl-objazd-temu-korki-niestrasz ne.html

        ! - + odpowiedz na ten komentarz

      4. cockzilla #756600 | 82.112.*.* 25-07-2012 20:48

        czemu wsioki tak nie chcecie tramwajow?jak nie to wracajcie na wioche ciolki :)buahahhahaha

        ! - + odpowiedz na ten komentarz

      5. meg #756579 | 81.190.*.* 25-07-2012 20:38

        No ale, czy nasi olsztyńscy studenci z Politechniki Gdańskiej nie mają lepszego pomysłu na rozmieszczenie tych przystanków ?

        ! - + odpowiedz na ten komentarz

      6. darek #756513 | 88.156.*.* 25-07-2012 19:48

        Mydlą oczy ludziom o bzdurnych tramwajach . Kpią z ludzi w jawny sposób

        Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

      7. darek #756511 | 88.156.*.* 25-07-2012 19:46

        Wczoraj odbyły sie konsultacje społeczne w sprawie budowy elektrociepłowni, taki ważny temat dla Olsztyna a w gazecie ani słowa . Może dziennikarze maja zakaz pisania na tak nie wygodny temat dla prezydenta Olsztyna ?????????

        Ocena komentarza: warty uwagi (5) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        1. tt #756492 | 83.28.*.* 25-07-2012 19:25

          Lepiej napiszcie gdzie będą dodatkowe sygnalizacje świetlne. A uzyskaną ilość będzie trzeba przemnożyć x2, bo olsztyńscy kierowcy nie ogarną tramwajów... Większość robila prawko 30 lat temu, dawno zapomnieli przepisów związanych z tramwajami, a nigdzie poza Olsztyn nie wyjeżdżali... Czesławie J M. czemuś nas opuścił!!!!

          ! - + odpowiedz na ten komentarz

        2. Mieszkaniec #756427 | 88.156.*.* 25-07-2012 18:23

          Cały świat w XX wieku stwierdził, że tramwaje są do niczego. Zaczeli budować metro. Tylko w Polsce ciągle 19- wiek....

          Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

          1. andre #756415 | 83.24.*.* 25-07-2012 18:09

            wszystko extra, tylko dlaczego buspasów nie ma w miejscach, gdzie jest największe natężenie ruchu. JAROTY-PIECZEWO-CENTRUM. Wogóle ktoś wcześniej myślał o tym? Chyba raczej nie

            Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

          2. drogowiec #756358 | 88.156.*.* 25-07-2012 17:00

            to jest zintegrowany program komunikacji??!!! - kogoś nieźle pogieło!!!

            Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! - + odpowiedz na ten komentarz

          3. Marcell #756348 | 188.106.*.* 25-07-2012 16:49

            Szkoda, ze nie uwzgledniono takich osiedli jak: Zatorze ( WDK ), Likusy, Redykajny, Dajtki...

            ! - + odpowiedz na ten komentarz

          4. Józek #756334 | 83.28.*.* 25-07-2012 16:35

            Najlepiej , żeby tramwaj zatrzymywał sie przed kazdą posesją , gmachem i na każde żądanie tak jest w USA

            ! - + odpowiedz na ten komentarz

          5. Cezary #756329 | 83.28.*.* 25-07-2012 16:33

            Przystanki juz są , wykonawcy też, tabor zamówiony. Alleluja i do przodu !!!!!

            Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

          6. Bartek Student UWM znany wcześniej jako "do " #756219 | 178.36.*.* 25-07-2012 14:45

            Skoro Olsztyn wydaje tyle pieniędzy na linie tramwajowe to powinien je dobrze zaplanować a nie tak na odwal się byle tylko paru entuzjastów tramwajów było zadowolonych i wzorować sie nie na oprotestowanym przez krakowskich kierowców szybkim tramwaju ( wcześniej wspomniana sprawa zielonego światła dla tramwaju) tylko na poznańskiej pestce czyli prawdziwym substytucie Metra. Swoją drogą ciekawe ile osób zginie w Olsztynie przez to że biegnąc na środkowy pas jezdni ( przystanek) do tramwaju wpadnie pod koła samochodu? I ile świateł zafunduje kierowcom ratusz żeby poprawić bezpieczeństwo przejść dla pieszych?

            Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! - + odpowiedz na ten komentarz

          7. Free #756210 | 195.14.*.* 25-07-2012 14:39

            Przebieg linii tranwajowej baaardzo słabo zaplanowany, omija wszystkie główne osiedla. Czy ktoś uważa, że z centum Jarot będę piechotą maszerował dwa kilometry aby wsiąść do tramwaju? Tak samo omija bokiem osiedle Nagórki, osiedle Dworcowa. Jakaś straszna pomyłka z tym tramwajem.

            Ocena komentarza: warty uwagi (5) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

            1. grzegorz #756196 | 81.190.*.* 25-07-2012 14:27

              Przyznaj się jeden z drugim, że boicie się za tramwajem jechać! Tramwaj to taki autobus tylko, że na szynach i trochę dłuższy. Słabo świat zwiedzacie, panowie!

              Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

            2. do "do ogarniety2" #756182 | 213.73.*.* 25-07-2012 14:15

              Ponadto główna linia tramwajowa będzie o największej częstotliwości kursowania bedzie jeżdziła pod wysoką bramę, gdzi ena całej długości tramwaj będzie się poruszał wydzielonym torem. Jedyna możliwość utworzenia na tej lini korku to taka gdy jakiś pacan wepcha sie na skrzyżowanie własnym samochodem bez możliwości zjazdu.

              ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

              1. Do "ogarniętego" cd #756179 | 178.36.*.* 25-07-2012 14:14

                Najpierw zacytuje: "przecież na Kościuszki tramwaj będzie jechał na środku swoim torem, a każde skrzyżowanie będzie dawało priorytet tramwajowi, nie wiem czy rozumiesz ale podjeżdżając do skrzyżowania będzie już miał zielone światło." Skoro tory będą na środku to albo tramwaj będzie musiał zjechać na bok do chodnika albo piesi przechodzić na środek czyli ruch będzie KOLIZYJNY albo będą piesi wbiegać pod samochody albo tramwaje zderzać się z autami. A skoro tramwaj będzie wymuszał zapalenie się zielonego to szlak trafi wszystkie i tak słabo działające "zielone fale" ( bo żeby opuźnić tramwaj o 23 ninuty wystarczy że ktoś będzie się gramolił na przystanku i nawet rozkład jazdy zsynchronizowany ze światłami nic nie da).

                ! - + odpowiedz na ten komentarz

              2. do ogarniety3 #756177 | 213.73.*.* 25-07-2012 14:13

                "Pracuje ze środkami unijnymi od dobrych paru lat" ... ja też :) kryteria to jedno a sens inwestycji to drugie. Ty mówisz o tym pierwszym. Poza tym mam do Ciebie pytanie, masz auto, jeździsz nim np. po ul Kościuszki? wydaje mi się, że dla osoby nie będącej kierowcą łatwo jest wizualizować sobie środkowy pas dla tramwaju i po bokach dla aut i to wszystko na ul. Kościuszki :) wybacz za usmiech ale nie schodzi on z mojej twarzy jak to pisze :)

                ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

                1. ogarnięty #756174 | 83.31.*.* 25-07-2012 14:12

                  przykro mi że osoby którym po prostu nie rozumieją pewnych kwestii bądź zwyczajnie są strasznie polityczni wyminusowali mój komentarz, typowe działanie z poprzedniej epoki, ech panowie tutaj nie da rady prowadzić dyskusji, możemy się umówić na kawę/piwo i porozmawiać stąd ja uciekam, za dużo tutaj polityki, a to na mnie dobrze nie działa niestety ani na konstruktywną dyskusję. Teraz już wiem dlaczego tylko negatywy wszędzie obojętnie czego by się nie budowało, bo tak zniechęcacie do rozmowy właśnie. Powodzenia i życzę owocnego minusowania komnetarzy, zniechęcajcie dalej ludzi do dyskusji,rozmowy i komentarzy, nikt nie może mieć przecież innego zdania niż kolega minusik :) Pozdrawiam.

                  Ocena komentarza: poniżej poziomu (-3) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

                  1. do "do ogarniety2" #756172 | 213.73.*.* 25-07-2012 14:11

                    "jako mieszkaniec nic mi na ten temat nie wiadomo. " Bo ni echciałeś żeby ci było wiadomo. Temat jest wałkowany już od kilku lat i na wszystkie twoje wątpliwości udzielona została już odpowiedź. Nowoczesne biletomaty, system informacji pasażerskiej i niska głośność tramwajów - to wszystko już w tym projekcie jest. Trzeba tylko "chcieć wiedziec".

                    ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

                    1. ogarnięty #756169 | 83.31.*.* 25-07-2012 14:07

                      przecież na Kościuszki tramwaj będzie jechał na środku swoim torem, a każde skrzyżowanie będzie dawało priorytet tramwajowi, nie wiem czy rozumiesz ale podjeżdżając do skrzyżowania będzie już miał zielone światło. Nie widzę jakoś tych problemów. Jeżeli chodzi o kontrole to nie byłoby możliwości wypłacenia transzy pieniędzy z Unii jeżeli przedstawiciele z Brukseli nie sprawdziliby możliwości uzyskania przyjętych wskaźników (% mieszkańców korzystających, prędkkości itd) Niech gazeta wystąpi z oficjalnym zapytaniem do urzędu jestem w 100% przekonany że mam racje bo wiem jak to funkcjonuje. Pracuje ze środkami unijnymi od dobrych paru lat.

                      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

                      1. do "ogarniętego" #756157 | 178.36.*.* 25-07-2012 14:01

                        Czy ty nie dostrzegasz różnicy pomiędzy bezkolizyjnie przemykającą przez cały Poznań Pestką a budowanym w Olsztynie tramwajem który będzie stał razem z samochodami w korkach na każdej krzyżówce. Czy nie dostrzegasz nowoczesnych biletomatów, przejść z wiaduktów na perony ( tak perony tramwajowe nie przystanki), obniżenia terenu ograniczającego hałas? Gdyby nasz tramwaj miał funkcjonować jak Poznańska Pestka to wszyscy by byli za ale niestety będzie jeździł razem z samochodami po zakorkowanej Kościuszki.

                        Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                      2. do ogarniety2 #756145 | 213.73.*.* 25-07-2012 13:53

                        po pierwsze ni napisałem i tym samym nie stwierzdziłem, że nikt nie robił badań w tym zakresie. zapytałem o to. jako mieszkaniec nic mi na ten temat nie wiadomo. Ponadto Bruksela nie analizuje tego typu wniosków (wiem cos na ten temat), podlegają ocenie i weryfikacji w kraju, Bruksela może wejść na etapie kontroli. Nie watpie aby były błędy natury technicznej ale tu chodzi o potrzeby miasta i kierunki jego rozwoju. tu chyba sie różnimy.

                        ! - + odpowiedz na ten komentarz

                      3. ogarnięty #756141 | 83.31.*.* 25-07-2012 13:52

                        Komentarz nisko oceniony. Kliknij aby przeczytać. oczywiście, obwodnica to priorytet ale miasto tutaj nie ma nic do gadania, za obwodnicą podpisuję się dwoma rękoma tak samo jak pod każdą inną drogową inwestycją w Olsztynie. W okół takich inwestycji powstaje otoczenie biznesowe, można podać przykład niedawno wybudowanej ulicy Tuwima (bardzo ludziom nie odpowiadało że się ona buduje) a teraz Lidl, basen, wielki zakład Energa Operator, instytucja PAN itd. Trochę poczekamy i będzie to miało miejsce również przy artyleryjskiej, bo dzięki niej koszary mają szanse na jakiekolwiek doinwestowania prywatnych inwestorów. Dzięki rozbudowie infrastruktury tereny okoliczne zawsze rozkwitają z czasem... tylko potrzeba czasu bo nic nie dzieje się odrazu.

                        1. do ogarniety #756133 | 213.73.*.* 25-07-2012 13:46

                          staram sie bardzo....staram się ale nie mogę! jaki przykład? jaki Kraków? proszę zpojrzeć na mapę miasta Krakowa czy innej tak dużej aglomeracji a na plan miasta Olsztyna! są róznice? i nie chodzi tylko o wielkość! chodzi głównie o umieszczenie osiedli mieszkalnych! uważam, że na dzień dzisiejszy (czyt. 5 najbliższych lat) najwazniejsza jest obwodnica wokół, której powstać mogłyby miejsca pracy.

                          Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

                          1. ogarnięty #756132 | 83.31.*.* 25-07-2012 13:45

                            Komentarz nisko oceniony. Kliknij aby przeczytać. Doczytałem komentarz niejakiego "majka" który uważa że nie było robionych żadnych opracowań kto tym będzie jeździł. Przede wszystkim żadna inwestycja z unii europejskiej nie może się rozpocząć bez odpowiednich opracowań i oszacowań wskaźników prędkości tramwaju, ilości pasażerów (% mieszkańców) to są podstawy które sprawdzane są bezpośrednio przez bruksele. Dziwię się że gazety o tym nie piszą ale być może nie wiedzą że przed taka inwestycja poparta jest setkami opracowań specjalistycznych firm i urzędu które następnie są sprawdzane w Warszawie i przedstawiane przedstawicielom z Brukseli (inżynierom i specjalistom z danej dziedziny). Bądźmy poważni i nie dajmy się zwariować, inwestycji nikt nie pozwoli zrobić aby po prostu była.... Panowie mniej polityki więcej merytoryki i będzie miło się dyskutowało.

                          2. ogarniety #756121 | 83.31.*.* 25-07-2012 13:39

                            Śmieszą mnie komentarze negatywne odnośnie tramwajów, tylko osoby nie rozumiejące pojęcia i potencjału (który wykorzystywany jest na całym świecie) zrównoważonego transportu mogą pisać takie bzdury. Szybki tramwaj to przyszłość transportu miejskiego. Przykładów jest wiele, chociażby Kraków który zrezygnował z budowy metra na rzecz tramwaju, podobnie ma się sytuacja w najlepiej rozwijających się miastach w Polsce, tj. Poznań i Wrocław. W przypadku tego pierwszego przysłowiowa PESTKA cieszy się niezwykłą popularnością wśród mieszkańców. Malkontenci wszędzie się zdarzają, jeżeli jednak ktoś poczytał o temacie, ma jakieś pojęcie to zmienia zdanie bardzo szybko, gorzej w przypadku politycznych przepychanek które w komentarzach niestety zdarzają się bardzo często - zdrowy rozsądek i argumenty przesłaniane są przez ciągoty partyjne czy sympatie polityczne. Jedynie w taki sposób mogę to wytłumaczyć bo nie wierzę że ludzie są aż takimi ignorantami.

                            Ocena komentarza: poniżej poziomu (-10) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

                            1. elew #756113 | 188.146.*.* 25-07-2012 13:34

                              Proszę zauważyć zbędną inwestycje w postaci tzw. 3 odgałęzienie z Dworca PKP do MPK? a z drugiej strony przenosi się autobusy na parking przy ul.Sikorskiego na przeciwko Reala. Wobec tego nasuwa się pytanie o sens i logikę takiej inwestycji? Ja proponowałbym wybudowanie dłuższej linii np. do Kortowa III a nie budowanie trakcji i szyn do MPK . Czyżby ta inwestycja nosiła znamiona ,,nagrań" PSL-u , czyli nie ważne za ile i jak ale ważna jest kasa jaka będzie wydatkowana. na koniec , dlaczego odległości pomiędzy poszczególnymi przystankami są tak duże, dlaczego nie jest to rozwiązane w taki sposób jak z autobusami , gdzie przystanki są co kilkadziesiąt metrów?

                              Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                            2. do olsztynianka #756095 | 213.73.*.* 25-07-2012 13:28

                              I bardzo dobrze, że budują. Młodzi bezrobotni zatrudnią się jako motorniczy tramwajów. Nie widzisz tego? A dla kogo są te tramwaje jeżeli nie dla ludzi biednych? Bogaci jeżdza własnymi samochodami. Ale trudno wymagać od kobiety analitycznego mysłenia :p

                              ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (5)

                              1. olsztynianka #756084 | 95.160.*.* 25-07-2012 13:20

                                W Olsztynie coraz bardziej bezrobocie wzrasta, coraz więcej ludzi młodych nie ma pracy, głodują albo żebrzą, a Grzymowicz tramwaje buduje , bus pasy zamiast otworzyc więcej przedsiębiorstw żeby ludzie mieli zatrudnienie a nie musieli siedzieć w MOp-sach. Wstydz sie Panie Prezydencie że zapomniałeś o ludziach biednych tylko stroisz Olsztyn jak choinkę. Ty pewnie nie wiesz co co głodno isc spac a ludzie ledwo wiąża koniec z koniec :((

                                Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

                                1. psychol w bmw #756069 | 88.156.*.* 25-07-2012 13:09

                                  zrobia jelenie buC pasy a pozniej beda rozkopywali zeby tramwaje robic. Wspominajac mniej wiecej rok temu na skrzyzowaniu obok mcdonalda zrywali i kladli nowy asfalt a teraz znowu nowy asfalt zerwa bo buC pasy sa nie zastapione w tak "wielkim" miescie:D

                                  Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                                2. majk #756028 | 213.73.*.* 25-07-2012 12:46

                                  nie traktujmy głosów na "nie" jako wyraz buractwa czy chęci zacofania. myslmy logicznie! czy ktoś przeprowadził badania kto będzie jeżdził tramwajami? zgoda, emeryci, renciści, uczniowie, studenci (których będzie coraz mniej)...też ludzie...ale na biletach ulgowych do których dopłaca miasto. a reszta? pytałem ludzi w pracy z jarot czy przesiądą się na tramwaj z własnych aut i jak myślicie jaka była odpowiedź? tramwaje tak! myślenie tak!

                                  Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

                                  1. wigor #756023 | 164.126.*.* 25-07-2012 12:42

                                    na tramwajach zarobią nieliczni, tu i tam głęboką kieszeń mam

                                    Ocena komentarza: warty uwagi (5) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                                  2. Miłośnik #756016 | 88.156.*.* 25-07-2012 12:27

                                    Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że przebieg linii tramwajowych jest trochę "dla siebie", z dala od osiedli. W większości tras przemieszczający się będą musieli korzystać z dwóch środków komunikacji. Cieszę się, że Olsztyn wraca do miast tramwajowych. To jednak zawsze podnosi rangę. Pamiętam, że w latach młodości mogłem w Rzeszowie, Kielcach, czy Białymstoku lub Lublinie chełpić się olsztyńskimi tramwajami. Mało ich było i były małe, ale były i na ówczesne miasto były bardzo wygodne dla mieszkańców właśnie z powodu przebiegu linii i usytuowania przystanków. Tramwaj powinien być przede wszystkim miejskim środkiem lokomocji łatwo i często dostępnym. Autobus powinien łączyć przystanki tramwajowe z peryferiami. Na marginesie: miasto powinno wyraźnie dać priorytet komunikacji miejskiej i nie przejmować się jękami "wygodnisi samochodowych". Parkingi powinny powstawać na obrzeżach miasta przy przystankach, z których najrzadziej co 10-15 minut powinien odjeżdżać miejski środek lokomocji. Niestety wiem, że to w naszych warunkach mało realne, ale może by tak trochę spróbować. Śmieszą mnie te nawoływania do przesiadania się do autobusów miejskich kursujących co 30-40 minut. Tak powinny kursować autobusy z Olsztynka, Dobrego Miasta, czy Barczewa.

                                    Ocena komentarza: warty uwagi (5) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

                                    1. supcio #756001 | 109.243.*.* 25-07-2012 12:19

                                      tramwaje to świetna inwestycja, będzie procentowało w przyszłości. Żartowalem, tak serio po co tramwaje w mieście w którym z jednego końca na drugi można się dostać rowerem w godzinę ? Gdyby były ścieżki to jeszcze krócej

                                      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                                    2. hahahaha #755987 | 80.54.*.* 25-07-2012 12:07

                                      Tramwaj uber alles

                                      Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

                                      1. ? #755985 | 213.167.*.* 25-07-2012 12:06

                                        chyba kurpiaki i post pegerowcy tak nie chca tramwajow w olsztynie.sio wracajcie na wioche burki

                                        Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (5)

                                        1. v #755983 | 213.73.*.* 25-07-2012 12:04

                                          koszt utrzymania takiej inwestycji w pozniejszych latach bedzie gwozdziem do trumny dla budzetu miasta, skad wezma na to pieniadze? jak region z dnia na dzien ubozeje( najwiecej upadlosci w Polsce bylo wlasnie w Olsztynie) dowala wam podatek katastralny i ciekawe jaka wtedy zwolennicy tramwaja beda miec "zadowolona" mine

                                          Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                                        2. xy #755981 | 178.36.*.* 25-07-2012 12:02

                                          jeszcze lotnisko w centrum miasta. może przy piłsudskiego?

                                          Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                                        3. antyGrzybowicz #755958 | 164.126.*.* 25-07-2012 11:50

                                          Tak pięknie pokazują te tramwaje... a przepraszam dlaczego na rysunkach nie ma wszędobylskiej trakcji , która będzie szpeciła niebo nad Olsztynem? Tak jak mówiłem budowa tramwajów i buspasów przy takim stanie dróg, kiedy wszędzie są tiry a nie ma obwodnicy to JAKAŚ POMYŁKA! Miasto zostanie kompletnie zakorkowane! Grzybowicz out!!

                                          Ocena komentarza: warty uwagi (18) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (4)

                                          1. zawsze zadowolony #755946 | 79.185.*.* 25-07-2012 11:38

                                            najlepsze jest to, ze tramwaje i buspasy niczego w olsztynie nie zmienia, a troche kasy na to pojdzie...

                                            Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                                          2. bolo #755942 | 88.156.*.* 25-07-2012 11:34

                                            taak - światową tendencją przy wprowadzaniu tramwajów do miast, gdzie ich nie było jest budowa torów tramwajowych na NOWO budowanych buspasach - z jednego nowego pasa korzystają i tramwaje i autobusy - oszczędność kasy i szerokości, którą można spożytkować na DODATKOWE pasy dla normalnego ruchu - ale kto o tym myśli - jak w MISIU - nie będziemy oszczędzać

                                            ! - + odpowiedz na ten komentarz

                                          3. nil #755933 | 178.37.*.* 25-07-2012 11:29

                                            przy Andersa jeszcze niech Grzymwicz auto zaparkuje ,nikt nie myśli o potwornym hałasie i nikt nie próbuje z nim walczyć !

                                            Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

                                            1. kg #755932 | 213.76.*.* 25-07-2012 11:28

                                              Piesi ze zdjęcia przechodzą na czerwonym świetle. Kto takie ładne wizualizacje robi?

                                              Ocena komentarza: warty uwagi (5) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

                                              1. wiesiek #755927 | 194.165.*.* 25-07-2012 11:26

                                                ciekawe co zlikwidują na sikorrskiego: ścieżkę rowerową, trawnik między jezdniami czy może tramwaj zajmie jeden z pasów jezdni ???

                                                ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

                                                1. kg #755923 | 213.76.*.* 25-07-2012 11:24

                                                  Będą przystanki? jak tramwajów nie będzie.. żartuje będą w 2021r...

                                                  Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                                                2. marcin #755919 | 46.134.*.* 25-07-2012 11:24

                                                  tramwaje wreszcie wracają do Olsztyna. Huuraa!

                                                  ! - + odpowiedz na ten komentarz

                                                3. to ja #755897 | 93.94.*.* 25-07-2012 11:13

                                                  kto jest autorem tej mapy? zajeznia tramwajowa? co to ma być? a może tak zajezdnia?

                                                  ! - + odpowiedz na ten komentarz

                                                4. pasażer #755881 | 213.238.*.* 25-07-2012 11:08

                                                  mapa jest stara - sprzed ok. 10 lat... (brak ul. Schumana, nowej Artyleryjskiej, nowej Tuwima, Popiełuszki, "obwodnicy Jarot", itd...)

                                                  Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

                                                  1. pyta #755874 | 213.238.*.* 25-07-2012 11:04

                                                    a gdzie tramwaje będą zawracać?

                                                    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (4)

                                                    1. jadam #755873 | 95.51.*.* 25-07-2012 11:03

                                                      Mała ilość komentarzy świadczy o tym, że temat tramwajów się już opatrzył, a my mieszkańcy się już z nim pogodziliśmy. To dobrze

                                                      Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                                                    2. Marek #755854 | 81.190.*.* 25-07-2012 10:52

                                                      A w zatrudniaku wisi że zatrudnią technika budowy linii tramwajowej hahahha.Na takim etapie są przygotowania hehe

                                                      Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (4)

                                                      1. jas #755849 | 79.189.*.* 25-07-2012 10:45

                                                        A teraz porównajcie to z trasą FRO: http://wmiasto.files.wordpress.com/2009/ 11/trasa-fro.jpg , jak widać buspasy mają zrekompensować braki miejskiego przebiegu linii tramwajowej a to wszystko za wasze pieniądze podatnicy.

                                                        ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

                                                        1. Pan Żołądek #755846 | 81.190.*.* 25-07-2012 10:43

                                                          W końcu coś konkretnego. Wydaje mi się, że to rozsądny kompromis pomiędzy tymi co chcą mieć przystanek przy bloku a tymi co na tramwaj patrzeć nie mogą. Pozdrawiam.

                                                          Ocena komentarza: warty uwagi (7) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                                                        2. Karol Krawczyk #755845 | 88.156.*.* 25-07-2012 10:43

                                                          Jeszcze metro na jarotach i lotnisko.

                                                          Ocena komentarza: warty uwagi (4) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (6)