środa, 4 marca 2015. Imieniny Adrianny, Kazimierza, Wacława

Gdzie będą przystanki tramwajowe? Zobacz mapę

2012-07-25 10:32:33 (ost. akt: 2012-07-25 10:46:27)

Ustalone zostały niemal wszystkie ostateczne lokalizacje przystanków na trasie olsztyńskich tramwajów - informują urzędnicy.

Szesnaście przystanków na trasie głównej, cztery na trasie prowadzącej do Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego oraz dwa przy odgałęzieniu do Wysokiej Bramy. Łącznie daje to 22 przystanki. Tak wyglądały początkowe ustalenia w sprawie przystanków na trasie linii tramwajowej.

Jednak ich liczba i lokalizacja uległy zmianie. Jak zaznaczają urzędnicy z olsztyńskiego ratusza, przy tworzeniu nowej listy miejsc, w których zatrzyma się tramwaj, uwzględniono wiele z postulatów zgłaszanych przez mieszkańców Olsztyna podczas ubiegłorocznych konsultacji społecznych.

Jak wygląda niemal ostateczna lista przystanków i ich lokalizacja? O wcześniejszych ustaleniach pisaliśmy tutaj: Gdzie wsiądziesz do tramwaju? Sprawdź mapę przystanków

Zaczynając od północy:

1. Przystanek początkowy tramwaju koło Dworca Głównego przesunięty zostanie w kierunku ulicy Kościuszki. Pierwotnie miał się znaleźć u wlotu ulicy Lubelskiej, na wysokości dworca autobusowego PKS i stacji benzynowej Statoil, ale podczas konsultacji społecznych część mieszkańców domagała się zmiany jego lokalizacji. Obok dworca PKS pozostaną tory, na których tramwaje będą czekały po zakończeniu jazdy na zmianę kierunku i początek jazdy w drugą stronę.

2. Zrezygnowano z przystanku przy skrzyżowaniu ulic Kościuszki i Kętrzyńskiego.

3. Kolejny – tak, jak dziś dla autobusów – umieszczony będzie przed budynkiem szkoły muzycznej przy skrzyżowaniu ulicy Kościuszki z placem Pułaskiego.

4. Trzeci przystanek na głównej linii znajdzie się z tyłu budynku Urzędu Marszałkowskiego (dawnej dyrekcji kolejowej) – na ulicy Kościuszki, za skrzyżowaniem z aleją Piłsudskiego.

5. Kolejne przystanki zgodnie z wcześniejszymi planami umieszczone zostały przy nowej, mającej powstać ulicy Obiegowej – przy skrzyżowaniu z Żołnierską (przy biurowcu Sanepidu, w okolicy Szpitala Wojewódzkiego) oraz u zbiegu z ulicą Pstrowskiego i aleją Sikorskiego (przy LO VI).

6. Przy alei Sikorskiego tramwaj zatrzyma się za skrzyżowaniem z ulicą Dywizjonu 303, przed i za skrzyżowaniem z ulicami Synów Pułku i Tuwima (podwójny przystanek sugerowali mieszkańcy jako ułatwienie przesiadek na rozpoczynający się tu odcinek do Kortowa), przed hipermarketem Real oraz przy ulicy Andersa. Ten ostatni przystanek to także efekt próśb mieszkańców, którzy sugerowali, że przy Andersa korzystać będzie z niego więcej osób niż w pierwotnej lokalizacji bliżej skrzyżowania z ulicami Minakowskiego i Jarocką. Zmiana ma spowodować, że do przystanku niedaleko będą mieli także mieszkańcy północnej części Osiedla Generałów.

7. Następne przystanki znajdą się wzdłuż nowych ulic – Płoskiego i Witosa. Pierwszy przy skrzyżowaniu z ulicą Wilczyńskiego i aleją Sikorskiego, drugi już na Witosa, za skrzyżowaniem z Płoskiego, kolejny przy Janowicza i Laszki, a końcowy przy Kanta.

8. Z planów zniknął przystanek na wysokości ulicy Myszki Miki, bo znajdowałby się za blisko dwóch ostatnich i spowolniłoby to tramwaj, wydłużając niepotrzebnie czas jego przejazdu.

9. Przystanek na rogu Płoskiego i Witosa został nieco odsunięty od skrzyżowania, by nie znalazł się bezpośrednio pod oknami budowanego właśnie bloku – tramwaje zatrzymają się przy Witosa na wysokości ślepej od niedawna ulicy Jarockiej.

10. Na odnodze prowadzącej do Starego Miasta zaplanowano dwa przystanki – pierwszy na alei Piłsudskiego, u wylotu Dąbrowszczaków, przed dawnym Pedetem (Dukatem) i centrum handlowym Alfa; drugi obok Wysokiej Bramy.

11. Na odcinku prowadzącym wzdłuż ulicy Tuwima do Kortowa przystanki będą trzy: pierwszy na Pozortach, za skrzyżowaniem z ulicami Wawrzyczka i Nowaka; drugi – przy skrzyżowaniu z Iwaszkiewicza, przy supermarkecie Lidl; końcowy – przed skrzyżowaniem z aleją Warszawską.

Mapa przystanków (kliknij, żeby powiększyć)
Dostęp do Reportera, ciekawych wywiadów, obszernych reportaży oraz 40 innych czołowych portali w Polsce. Dołącz do czytelników ceniących dobrą informacje. Zarejestruj się w PIANO już teraz KLIKNIJ TUTAJ

Komentarze 127 pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

  1. werty #955028 | 89.228.*.* 16-01-2013 18:22

    Dlaczego w 1965 zlikwidowano , bo zakłócały media a było tylka jedno

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. Jk69 #757913 | 88.156.*.* 26-07-2012 22:03

    Myślę, że nadziemny pociąg miejski był by znacznie lepszym pomysłem i było by jak w Chicago.

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. Livio #757072 | 46.113.*.* 26-07-2012 10:30

    Gdyby tak pociągnęli linię aż do Starego Dworu, to bym się cieszył - tramwajem szybciej dojechałbym na WMiI UWM-u niż autobusem...

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  4. mieszkaniec gutkowa #756804 | 83.9.*.* 25-07-2012 23:42

    Wszystko się dzieje w centrum, albo nadórki - jaroty . Nic sie nie dzieje w druga stronę. Do gutkowa jeżdżą tylko 2 autobusy i to co 30 min. a na jaroty i nagórki kilkanaście innych autobusów i to co 5 min. Wiec lepiej zrobić jeszcze większe korki tam gdzie i tak jest wszystko, niż tak gdzie nie ma nic.

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. mdmbgn #756755 | 83.9.*.* 25-07-2012 22:40

      a gdzie linia do gutkowa? co z redykajnami? jak długo Ci ludzie muszą się tłoczyć starymi, śmierdzącymi konserwami? najlepiej jest zbudować linie tam, gdzie nie trzeba, byleby się pochwalić, że mamy tramwaje jak w innych wielkich miastach, tylko szkoda, że nie mamy takich samych zarobków,dostępu do kultury i władzy, która nie wyrzuca pieniędzy do śmietnika

      ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      Pokaż wszystkie komentarze (127)

      Zagraj w GRY.wm.pl

      • Goodgame Empire
      • Goodgame Big Farm
      • Goodgame Poker
      • Shadow Kings - The Dark Ages

      Kup gry i konsole